دلستون

نگفتنی های از دهان در رفته ی مصطفا
دلستون

نخلستون خونه ی نخلا ؛
دلستون آرامگاه منه.
________________

Home

صفحه اینستاگرام

کانال تلگرام

About

آدرس کوتاه شده برای لینک دادن در بلاگفا :

http://goo.gl/Rql0Wp

.

کن فیکون*

شنبه, ۳۰ خرداد ۱۳۹۴، ۰۲:۱۶ ق.ظ

توی صف نانوایی ایستاده بودم. روز اول ماه رمضان بود و صف واقعا شلوغ. یعنی حدود 15 نفر در صف تکی بودند و 10 نفر هم در صف چند تایی. پشت سر من هم دو سه نفر بودند. داشتم به این فکر می‌کردم که اینهایی که الآن پنج شش تا نان بربری می‌خرند به احتمال زیاد جمعیت خانواده‌شان اینقدر زیاد نیست و یکی دو تایش را می‌خرند و بقیه را فریز می‌کنند برای وعده‌های آتی. کاش این دم افطاری مراعات بقیه را می‌کردند و به اندازه‌ی نیاز حالشان می‌خریدند. توی همین فکر بودم که خانمی که تازه نان گرفته بود از دور سمت من آمد و گفت "ببخشید شما توی صف یه دونه ای هستید؟" گفتم بله. گفت "من زیاد خرید کردم، اگه میخواین یکیشو بردارید!" گفتم مطمئنید؟! گفت بله. سریع پول را دادم و نان را از او خریدم و خنده کنان و دعا گویان از صف جدا شدم!

بالاخره ماه رمضان یک فرق‌هایی باید داشته باشد دیگر! راستی رمضانتان پر برکت!


*فاذا قضى امرا فانّما یقول له کن فیکون (بقره، 117): هنگامى که چیزى را اراده کند، می‌گوید: باش، آن نیز [موجود] می شود.

  • مصطفا موسوی

خاطرات روشن

نظرات (۱۹)

  • فاطیما کیان
  • خیلی هم عالی بهتر از موندن توی صف و کلافه شدنه
    دارم به اون آیه ی خوبی که انتهای پست نوشتی فکر میکنم , کاش خدا برای همه اراده های خوبی کنه و همه چیز جفت و جور بشه
    پاسخ:
    بهتر از توی صف موندن و کلافه شدن، و بهتر از خیلی اتفاقای معمولیه که هر روز می افته!
    لایییییییییییییییییییییییییییییککککککککککککک
    پاسخ:
    ممنون:)
    نظرت در مورد برکت تغییر کرده.
    شما که کن فیکون می کنی ما رو فراموش نکن  و دعامون کن . دعا کن که از ماه رمضون فقط گشنگیش نصیبمون نشه.  
    پاسخ:
    آره اعتراف می کنم که نظرم درمورد برکت تغییر کرده!
    آقایون خانوما من قبلا به برکت اعتقادی نداشتم ، از هیچ نوعش! اما الان دارم!
    فقط تجربه ی لذت کن فیکون بود داداش! محتاجیم به دعا :)
  • انارماهی : )
  • و همه چیز به اراده ی اوست ...
    پاسخ:
    اگه خدا نخواد یه برگ به زمین نمیفته
    چه اتفاق خوبی...
    پاسخ:
    اوهوم :)
  • خانم انـــــار
  • آخرین باری ک رفتم نونوایی راهنمایی بودم! متنفرم از نونوایی رفتن با تمام وجود:\
    پاسخ:
    هیچ حس مثبت یا منفی به نونوایی رفتن ندارم!
  • نیمه سیب سقراطی
  • یعنی از کل صف فقط به شما نون فروخت ؟!
    یعنی فقط یه دونه نون زیاد خریده بود ؟!
    0_O
    پاسخ:
    بله دقیقا
    بله دقیقا
    !
    مردم ما عادت دارن قحطی  رو خودشون به وجود بیارن، ندیدی تا خبر میرسه که یچی داره گرون میشه یا کم میشه چقد همه میدون میرن انبار میکنن، یه خصلت محتکرانه ای تو وجود همشون هست....
    هزاران بار تشکر بابت آیه ای که نوشتی:)
    پاسخ:
    نشأت گرفته از این خصلتمون هست که منافع خودمون برامون در اولویت هست!
    خواهش می کنم، تشکر از کسی که آیه رو فرستاده !
  • زهرا خسروی
  • نانِ بربری((: نگذارید مراعات حالِ یک عدد روزه دارِ عاشقِ بربری باشید آقا(!)
    پاسخ:
    خودمم وقتی این پست رو میذاشتم بین افطار و سحر بود و تنم داغ بود نمی فهمیدم دارم چیکار می کنم! :))
  • خانم گلآبی
  • البته ما وقتی 5،6 تا نون میخریم نهایتا واسه دو روزمون بشه :دی کلا با نون بزرگ شدیم من و انار خخخ
    پاسخ:
    منم تو خانواده پر جمعیتی بودم و نون هم زیاد میخورم! اما موقع افطار که مردم با زبون روزه وایسادن تو صف نهایتا واسه دو وعده باید نون خرید!
    مادرم میگه تو صف نونوایی یه خانم آرایشی، و قرتی، دلش سوخته که مادرم پادرد داشته، نوبت خودشو به مامانم داده.
    ماه خوبی هاست :)
    پاسخ:
    ایشالا که درد و بلا از همه ی مادرا به دور باشه :)
    خوش به سعادت تون...
    پاسخ:
    حالا انقدام سعادت نمیخواست!
    ممنون:)
    گفتی نونوایی، یاد جوش شیرینای بربری کنار خونه افتادم وبعدش که جمعا با اون وضعیت رفتیم سر آزمون! 
    عجب آزمون پر سروصدایی بود!!!
    پاسخ:
    به سلام آقا محسن!
    بله غار و غور شکم ما های و هوی آزمون رو تحت تاثیر قرار داده بود!
  • کروکودیل پیر
  • دمش گرم....
    خدا زیادش کنه
    پاسخ:
    ایشالا :)
    چه خوب..خوشبحالتون...
    پاسخ:
    ممنون :)
    پستای جدید چه باحال بود :) راستی این آرم دلستون چه خوشکل و عالیه :)
    پاسخ:
    شما لطف دارید:)
  • معکوس ماهی
  • چه خوووب... کاش ما هم ببینیم از این آدمها :)
    پاسخ:
    ایشالا :)

    کاش ماهم  از این ادم های خوب سر راه مون قرار بگیره 

    من کلا ب تو صف نون وایسادن مشکل دارم  هیچ وقت هم نمیرم

    پاسخ:
    آره خیلیا مخصوصا خانوما این مشکلو دارن !
  • یه داوطلب
  • یه چی خواستی، خدا هم زودی بهت داده! ببین چه کار خیری کرده بودی که خدا نخواسته دعات معطل بمونه :)
    پاسخ:
    بله این دید دید خوبیه! :)
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">