دلستون

نگفتنی های از دهان در رفته ی مصطفا
دلستون

نخلستون خونه ی نخلا ؛
دلستون آرامگاه منه.
________________

Home

صفحه اینستاگرام

کانال تلگرام

About

آدرس کوتاه شده برای لینک دادن در بلاگفا :

http://goo.gl/Rql0Wp

.

مار در آستین

سه شنبه, ۱۱ خرداد ۱۳۹۵، ۰۹:۴۰ ب.ظ

من اعتقاد دارم اگر کسی شبکه های پورنوگرافی ماهواره اش را قفل نکند بهتر است! راستش در این صورت ماهواره در نظرش میشود همان ابزار‌ گناهی که هست. که هروقت یخواهد گناه کند میرود سر وقتش. اما امان از وقتی که با قفل کردن چاهار تا شبکه فکر میکند خب، باکتری ها را‌کشتم و ماهواره ام پاستوریزه و ایمن شد. آن وقت این غول بی شاخ و دم را راه میدهد توی حریم خانواده اش!

 مشکل ماهواره شبکه های معروف به «شبکه های بد» ش نیستند بلکه همین شبکه های «اینا که دیگه چیزی نداره» اش هست. چون به اولی میدان داده نمیشود اما دومی را با آغوش باز میپذیریم.

پی نوشت اول: مشکل من با ماهواره حجاب و رقص و این چیزهایش نیست، بلکه فراتر از آن، سبک زندگی ای است که تبلیغ میکند.

پی نوشت دوم: کم پیش می آید درمورد اظهار نظری انقدر مطمئن باشم که «مردی که در خانه اش ماهواره دارد، به بلوغ فکری و قدرت تحلیل کافی‌نرسیده است». البته با احترام به اکثر هموطنان عزیزم :)


نظرات (۱۶)

موافقم;صد در صد:)
پاسخ:
احسنت :)
  • چشم به راهم ...
  • موافقم ولی چه فایده...
    افتاده به جونمون بیرونم نمیره!!!
    پاسخ:
    نه ما که پاک‌پاکیم :))
  • نیمه سیب سقراطی
  • چیزای کوچیک کوچیک که قبحش بریزه بعدا مشکل ساز میشه ...
    پاسخ:
    دقیقا
    تازه زیاد هم کوچیک‌نیستن!
    چرا فقط "مرد"؟ 
    پاسخ:
    یه دلایلی!
    خیلی ممنونم :|
    پاسخ:
    خواهش میکنم! :)
    من هم موافقم
    کشوندن ماهواره به خونه خیلی ضررش بیشتر از سودش و البته اگه سودی هم باشه.
    جمله تون درمورد بلوغ فکری مرد خونه واسم جالب و سوال برانگیز بود.
    پاسخ:
    بله خدا توی قرآن درمورد مشروب هم میگه فوایدی هم داره منتهی ضررش بیشتره
    من کاملا مخالفم با این دیدگاه جا برای بحث هم زیاده داره
    میشه قضیه همین گوشی های اندرویدی دستمون چون  صفحه های پورنوگرافی هم توی کانال های تلگرام ,عکس ها توی اینستا,فیس بوک هم وجود داره اینا مشکل ندارن؟؟؟به خودمون میگیم که ما اینا رو فالو نمیکنیم جوین نمیشم گناه مرتکب بشیم اینا رو فیلتر شده ؟؟؟فیلتر شکن هم نصب نمیکنیم , یا کلا ریکوست اومد ریجکت میزنیم, بعد مثلا ما به بلوغ فکری رسیدیم ؟؟!!! 
    به نظر من کسی که چهار چوب شخصیتش شکل گرفته باشه اون کانال هام باز باشه اصلا براش مهم نیست 

      
    پاسخ:
    اتفاقا منم حرفم همینه! فکر میکنم دچار سو تفاهم شدیم. من موافق فیلتر شدن شبکه ها، سایتها و ... نیستم! بلکه معتقدم آدم خودش باید انتخاب کنه که چی ببینه و چی نبینه. و برای شکل گیری این چهارچوب شخصیتی آدم باید توی محیط مناسبی باشه. به نظر بنده یکی از مهم ترین عوامل نامناسب کننده ی محیط، وجود رسانه هست. حالا تلوزیون کمتر میتونه مخرب باشه اما ماهواره به ای نحو کان مخربه! حتی همین شبکه های معمولی مثل من و تو و پی ام سی و...
    دقیقاً موافقم.
    خیلیام هستن از هرچیزی منع میشن بیشتر حریص میشن برای استفاده و تجربه.
    یک عمر فیس بوک فیلتر شد تونستن جلوی عضویت و استفاده رو بگیرن؟ نه.
    هنر اونه که همه ی این چیزای بد و مخرب در دسترس باشن و اونقدر به رشد شخصیتی و بلوغ فکری رسیده باشیم که عقل و دلمون به هیچ وجه انتخابشون نکنه.
    پاسخ:
    من اصلا همچین چیزی رو نگفتم!
    نمیدونم چرا چند نفر از پستم این برداشت رو کردن که میگم ماهواره باید فیلتر نشه و جلوی خودمون رو بگیریم! بلکه میگم اصلا ماهواره باید نباشه، حتی شبکه های مثلا خوبش!
    این پستت منو یاد یکی دوسال پیش انداخت، اون موقع هم اغلب بلاگر ها پست های طویلی اندر مذمت خرید و استفاده از گوشی های هوشمند می نوشتند ...خلاصه که از زمان ورود رادیو این قصه جریان داره ...

    پاسخ:
    آخ که کاش به همون پست ها اندر مذمت گوشی های هوشمند وفادار مونده بودیم. چیزی رو از دست نمیدادیم و خیلی چیز ها رو هم از دست نداده بودیم...
  • اسطرلاب ‌‌
  • یه دیالوگی که یادم نمیاد مال کدوم فیلم بود
    آها نه یادم اومد
    مال فیلم ِ مظنونین همیشگی:بزگترین فریب شیطان این بود که این باور رو در ما بوجود آورد که وجود نداره
    خیلی صدق میکنه با این متنتون
    پاسخ:
    جمله ی جالبی بود! متشکر! :)
    بنده هم مخالفم 
    هر چند برای خروج ماهواره از خونه های اطرافم خیلی خیلی تلاش کردم و موفق نشدم ولیکن امید دارم هیچ وقت این غول بی شاخ و دم 20 در 15 سانتی! رو توی خونه ی آینده خودم راه ندم و دقیقا بخاطر همین ترویج و تبلیغ زندگی ای که اصلا مال ما نیست و به هیچ وجه آدمیزادی نیست و قبول ندارم
    پاسخ:
    احسنت! حالا تو برو سر خونه زندگیت من خودم قول میدم نذارم ماهواره ببری!
  • با تو بدون من
  • سلام
    زمان های پیشتر از این دستگاه های ویدئو میکروبهای کشنده ای بود که هر کجا رویت میشد صاحبخانه را به درد سر میانداخت .بعد ماهواره امد و بعد از ماهواره رایانه و گفتند رایانه و فیس بوک و...شده عامل فساد .بعد از ان گوشی ها وشبکه های مجازی
    حالا مردی که ماهواره دارد به بلوغ فکری نرسیده .یا او که رایانه دارد یا
    انها که در خانه دست والدین گوشی ها بیداد میکند .نوجوانان بدون هیچ نظارتی که البته خود دلالیل متعددی دارد در شبکه های مجازی غوغا میکنند .خواستم بگویم این رشته سری دراز دارد و این خانه از پای بست نیاز به باز سازی دارد .
    پاسخ:
    سلام
    از روز اولی که ماهواره اومد، همزوان ویدئو، سی دی، کامپیوتز، گوشی و... اومدن و به‌زعم بعضی ها اول عامل‌فساد بودنپ. اما بعد از مدتی معلوم شد بستگی به نوع استفاده داره. اما فقط ماهواره بود که در طول سالیان دراز اثبات کرده ضررش قطعا بیشتر از سودشه‌! و‌این به خاطر ماهیتش هست. با احترام‌به‌نظر شما و فانو، این‌قیاس اشتباهه و‌نظر من همون نظر سابقه :)
    پی نوشت اول: مشکل من با ماهواره حجاب و رقص و این چیزهایش نیست، بلکه فراتر از آن، سبک زندگی ای است که تبلیغ میکند.

    سلام آقا مصطفا
    به نظرم همین دو خط این قدر عمیق است که جای ساعت ها فکر و صحبت دارد. به نظرم یکی از سوء تفاهم هم این بود که وقتی از تهاجم فرهنگی سخن گفته می شد، ذهن خیلی از ما می رفت سراغ بی حجابی. بی حجابی منکر است و صد در صد ناپسند؛ ولی تهاجم فرهنگی می تواند جامعه را پوک کند؛ ولو این که همه زن ها چادر بپوشند... اصلا دعوا چیز دیگری ست...
    احسنت
    پاسخ:
    سلام آقا مهدی عزیز
    خدا رو شکر یکی حرف ما رو فهمید!
    الان ۲۵ ساله توی این مملکت حرف تهاجم فرهنگی زده میشه و هنوز خیلیا نفهمیدن چیه حتا! بعد ما از خودمون توقع تعالی داریم!
  • سیدسروش‌مهدی مویدی
  • السلام...

    من که به هیچ وجه آبم با ماهواره توی یه جوب نمی‌ره. اما فکر می‌کنم اگه آدمی بودم که (العیاذ بالله) می‌خواستم ماهواره ببرم توی خونه، اول از همه روی این کانال‌های فارسی‌ش یه قفل می‌ذاشتم که خودم هم ندونم چی‌ه! بعدش رو بقیه!

    ...والسلام
    پاسخ:
    سلام
    خوشحالم بالاخره کامنت عمومی گذاشتی!
    و اینکه گل گفتی!
  • با تو بدون من
  • سلام
    سال 1365 ماهواره کجا بود ؟
    پاسخ:
    سلام
    راستش منظورتون رو نفهمیدم!
    و چه زندگی ها که به خاطر همین ماهواره خراب شدن...
    پاسخ:
    و خودشون هم نمیدونن یا قبول ندارن!
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">