دلستون

نگفتنی های از دهان در رفته ی مصطفا
دلستون

نخلستون خونه ی نخلا ؛
دلستون آرامگاه منه.
________________

Home

صفحه اینستاگرام

کانال تلگرام

About

آدرس کوتاه شده برای لینک دادن در بلاگفا :

http://goo.gl/Rql0Wp

.

مسخره باز

پنجشنبه, ۷ آذر ۱۳۹۸، ۱۲:۲۲ ق.ظ

گفتتن ندارد، چون همه میدانید همراهی کردن با کسی برای خرید عقد و جهیزیه و امثالهم سخت ترین کار جهان است! امروز شاید ده ساعت سرپا بودم و حقیقتا خسته شدم.

حالا آمدم دراز بکشم. ناخودآگاه خواستم بروم سراغ شبکه‌های اجتماعی‌ام تا هوایی عوض کنم. نمی‌دانم جرا عادت نکرده‌ام. دارد می‌شود دو هفته که قطعیم. اما هنوز هرشب دلم می‌خواهد در آن دنیای مارشمالویی غلط بزنم و لیز بخورم. دلم تنگ شده. برای وقتی توی اینستاگرام استوری سوالی می‌گذاشتم و با جواب‌های بچه‌ها شوخی می‌کردم. برای وقتی جمله‌ی بی ربطی از کسی می‌خواندم که ایده‌ی جمله‌ای دیگر توی ذهنم نقش می‌بست و فورا می‌نوشتمش. برای بازی بی هدف با کلمات توی توییت های نیمه شبی ام. برای کانال علی خاکباز و شعرهای مربوطش! برای دوستانی که اگر این راه وصل نشود، جوری ندارمشان که خودم هم شک می‌کنم چنین کسانی را می‌شناخته ام. برای پناه بردن به گوگل از پس هر سوال. برای کانال بی رمقم. برای بحث‌ها و سوال و جواب‌های گروه‌های مهندسی. برای احوالپرسی‌های ناگهانی از آدم‌هایی که توقعش را ندارند یا ندارم. برای گم شدن در استوری های دوستان و زندگی کردن پا به پایشان... 

شاید بگویید بس است اینهمه مدت حرف زدن از این اینترنت تحفه! شورش کرده‌ای. انفدر ننه من غریبم بازی در نیاور و.. چون خودم هم این ها را به خودم می‌گویم. اما باور کنید این چیزهایی که گفتم، هرچند کم اهمیت باشند( که نیستند)، بخشی از سبک زندگی ما بودند که به آن خو گرفته بودیم و از آن لذت می‌بردیم. شاید بخشی از آن ایده آل نباشد. اما این که تغییرش دهیم را خودمان باید بخواهیم. این که به زور و به ناحق جیبمان را که می‌زنند، هیچ، روند زیستنمان را هم مختل می‌کنند، نمیدانم بگویم چیست. نامردی است؟ احمقانه ست؟ نمی‌دانم. بیشتر از هر چیزی به قول آقا گل "مسخره ست"!

مسخره است واقعا! دکتر میم دیشب می‌گفت تا کنون پنج کشور به خاطر آشوب و اعتراض اینترنتشان را به طور سراسری قطع کرده اند: عراق ، اتیوپی، مصر ، سودان و ایران! دیروز صبح برادرم گفت احمد خاتمی در نمازجمعه تهران توصیه کرده اینترنت را کلا وصل نکنید! تا متن خبر را نخواند باور نکردم! پریشب خبری خواندم که یکی از فرماندهان سپاه گفته ما در 48 ساعت اغتشاشات را جمع کردیم در حالی که فرانسه مدتهاست نتوانسته جلیقه زرد ها را جمع کند! (با خودم گفتم ادامه این جمله لابد این می تواند باشد: اگر دولت فرانسه بخواهد سپاه ایران می‌تواند اعتراضات فرانسه را کنترات اجاره کند و برایشان جمعش کند! با چادر مجرب و قیمت مناسب!) آن یکی امام جمعه تهران گفته بود چه ربطی دارد بنزین گران می‌شود همه چیز گران شود؟ رئیس جمهور امروز گفته من خود هم جمعه فهمیدم بنزین گران شده. این کار را به وزیر سپرده بودم و گفته بودم به خودم هم خبر نده! ( به قول یکی از دوستان شکسته نفسی نفرمایید اسناد! شما هنوز هم نفهمیده‌اید!) آن یکی مسئول هلال احمر می‌گوید به ما ماهیانه 500 لیتر سهمیه بنزین داده اند از قرار لیتری 3 هزار تومان! خب این دیگر چه سهمیه دادنی است!...

خیلی زیاد است از این خبرها که گفتنشان از حوصله خارج است. همه هم یک ویژگی مشترک دارند. مسخره اند! واقعا سیرک مضحکی آن بالا در جریان است. که نمی‌دانم قرار است کِی و چطور و به دست چه کسی تمام شود! فقط امیدوارم تمام شود. دوست ندارم یک عمر یک مشت احمق(یا پررو) بر سرم حکمرانی کنند. 

  • مصطفا موسوی

قطعی اینترنت

نظرات (۱۰)

هییی روزگار ، گر هم گله ای هست دگر حوصله ای نیست ...

پاسخ:
گله از اونا نیست، درد دل بین خودمونه
  • سورمه بانو
  • هنوز وصل نشدید واقعا؟ اهواز که وصل شد امروز بالاخره.

    اینترنت امروز چیزی مثل آب و برق است. قطع کردنش در حد قطع آب و برق است از نظر من. از ضروریات و بدیهیات زندگی است ولی خوب ما جایی زندگی می کنیم که آنها که بر ما حکم می رانند برای مردمشان ارزشی قائل نیستند و افتخارشان هم همین است.

    آن که با افتخار می گوید چهل و هشت ساعته «جمع کردیم» نمی فهمد که زندگی یک سری آدم را جمع کرده، زندگی یک سری مادر را و یک سری خانواده را جمع کرده، نمی فهمد که اینها بچه های خودمان هستند، جگرگوشه خودمان هستند. آنکه توی فرانسه «جمع نکرده» می فهمد که آنها هم وطن و خانواده اش هستند اینها نمی فهمند، درکی از هم وطن و خانواده ندارند انگار.

    پاسخ:
    بچه های ما ان نه بچه های اونا. اونا بچه هاشون اینجا نیستن!
    نه کماکان اینترنت همراه قطعه. فارس رو آخر از همه وصل می‌کنند!
  • پرینازم ...
  • مانباید بریم،مابایداین اشغالارو بیرون کنیم

    پاسخ:
    هیس! 

     وزیر صمت گفته بنزین گران شد اما نباید کرایه‌ها گران می‌شدند، علی ضیا در جوابش گفت بحث اصلی اینه که شما نباید وزیر می‌شدین که شدین.

    سیاستمدارها این روزها اونقدر حرفاشون مسخره است که آدم گاهی شک می‌کنه که نکنه دارن دست مون می‌ندازن. 

     

    پاسخ:
    دارن میندازن دیگه

    مرسی عالی بود

    پاسخ:
    :)

    در برزخی گیر افتاده‌ایم که حالاحالاها گرفتارش هستیم برادر!

    پاسخ:
    این دیگه بیشتر دوزخه تا برزخ! 

    نه. همینکه این چیزا رو می‌دونیم و نمی‌تونیم کاری کنیم، برزخه به نظر من...

    پاسخ:
    اینم درسته
  • منتظر اتفاقات خوب (حورا)
  • هر چقدر بگین حق دارین. اصلا هم شورش رو درنمیارین! 

    من هر چقدر از اخبار دوری می‌کنم بازم خبرها رو می‌شنوم و حرص می‌خورم! 

    پاسخ:
    خودمونو نمیشه گول بزنیم. اخبار مستقیما تأثیر میذاره روی زندگیامون

    از اولین روز همه این شلوغی ها و ... به مریض هایی فکر میکردم که ممکنه امبولانس شون لا بلای شلوغی توان حرکت نداشته باشه

    یکم که گذشت ، به جوون هایی فکر کردم که تو این اوضاع اشفته دنیا از طریق همین اینترنت یه کسب و کار کوچیک دارن و منبع درامد شون هست ...

    هر روز یه فکر که همه روزم و مال خودش کنه و باعث شه خوب نباشم

    اما حالا حتی فکرم هم کار نمیکنه

    طفلی خودش و کنار کشید 

    گفت وقتی فقط اشفته تر میکنم این انارشی های توی ذهنت و کنار بکشم بهتره 

     

    پاسخ:
    مهم نیست ما چقدر درست و قشنگ فکر کنیم. اون بالا یه آدمایی هستند که به جای ما غلط و زشت فکر می‌کنن

    برا همین هم فکر جان کناره گیری کرد...

    پاسخ:
    :)
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">