دلستون

نگفتنی های از دهان در رفته ی مصطفا
دلستون

نخلستون خونه ی نخلا ؛
دلستون آرامگاه منه.
________________

Home

صفحه اینستاگرام

کانال تلگرام

About

آدرس کوتاه شده برای لینک دادن در بلاگفا :

http://goo.gl/Rql0Wp

.

مطالب دوستان !

پنجشنبه, ۱۴ خرداد ۱۳۹۴، ۰۳:۳۸ ق.ظ

سلام

همانطوری که می دانید یکی از مهم ترین فاکتور هایی که تحمل دوری بلاگفا را سخت کرده است آیتمی به نام "وبلاگ دوستان" و در نتیجه "مطالب دوستان" بود که در بلاگفا وجود داشت و اینجا وجود ندارد. اما از آنجایی که خدا گر ز حکمت ببندد دری ز رحمت گشاید در دیگری می خواهم نحوه ی برطرف کردن فقدان این آیتم را توضیح دهم: استفاده از خوراک!

احتمالا واژه ی خوراک یا "فید" به گوشتان خورده. در عکس های زیر سعی کردم مراحل استفاده از آن را توضیح دهم. سعی کنید تنبلی نکنید و کم کم خوراک وبلاگ دوستان وبلاگی تان ( که مخصوصا الان بعید میدانم بیشتر از ده بیست تایشان را پیدا کرده باشید) را اضافه کنید تا باز هم بتوانید مثل گذشته از وبلاگ خواندن لذت ببرید :)

روش اول:

مرحله ی اول مرحله ی دوممرحله ی سوممرحله ی چهارممرحله ی پنجممرحله ی ششم

خب تمام شد!

پ ن 1 : البته لیستی که در مرحله ی پنجم دیدید لیست ناقصی بود و مسلما وبلاگ های خوب خیلی بیشتر هستند که می خوانمشان و به مرور به این لیست اضافه می شود

پ ن 2: بعدا من فهمیدم بعضی سایت ها مثل پرشین بلاگ با افزودن rss/ خوراکشان آماده نمی شود و باید rss.xml/ را به آدرسشان اضافه کنید. به هر حال توی خود وبلاگ هم اگر دنبال آیکن خوراک یا کلمه ی feed بگردیم پیدایش می کنیم.

بعدا نوشت:

خوبی درست کردن این لیست این است که علاوه بر وبلاگ ها، سایت های مختلف اعم از خبری و ... را هم می توان به لیست اضافه کرد.

تنها بدی این روش این است که هرکسی می تواند ببیند شما چه وبلاگ هایی را میخوانید و خب شاید بعضی ها دوست نداشته باشند که کسی بیاید همه ی وبلاگ های مورد علاقه شان را یکجا ببیند! در روش دوم که کمی پر دردسر تر است این مشکل را نداریم.

مرحله ی اول : مای یاهو به آدرس www.my.yahoo.com  را باز کنید و لاگین ( یا ساین این..) شوید. یعنی وارد حساب کاربری خود شوید.

از اینجا به بعد را با عکس توضیح می دهم:

مرحله ی دوم / مرحله ی سوم مرحله ی چهارممرحله ی پنجم

 البته برای خوراک خوانی کردن راه بهتر و رایج تری مثل گوگل ریدر هم هست اما اونم الان ظاهرا از دسترس خارج شده مثل بلاگفا! و من اینو توضیح دادم. اما پیشنهاد می کنم حتما جستجویی در مورد راه های دیگرش بکنید شاید به مزاجتان خوش آمد:)

 

می توانید برای بهتر خوانده شدن وب هایمان، این مطلب را با دوستانتان ( به هر نحوی دوست دارید!) به اشتراک بگذارید تا حسابی جا بیافتد! به هر حال آدم باید خودش را با شرایط وفق بدهد دوستان من!

  • مصطفا موسوی

صرفا جهت اطلاع

نظرات (۲۰)

سلام
ما هم بالاخره کوچ کردیم
راستی دلستون نو مبارک : )
پاسخ:
سلام
خانم معلم!
خوبه:)
  • ایزابلا ایزابلایی
  • وای مرسی مرسی. خیلی نیاز داشتم بهش.
    پاسخ:
    خواهش می کنم :)
    امیدوارم همه با این روش آشنا بشن و کم کم جا بیفته
  • نیمه سیب سقراطی
  • خب من از روش سوم دارم استفاده میکنم !
    یعنی نرم افزار "خبرخوان" رو از بازار دان کردم و دارم دونه دونه آدرسهارو وارد میکنم ! برای من گوشی دم دست تره !!! :)
    پاسخ:
    خب دیگه هر کسی از یه راهی به خدا میرسه! مهم اینه که بالاخره برسیم!
    مراحلش سخته، تازه من 5-6 دوست وبلاگی بیشتر ندارم ترجیح میدم هی وبلاگشونو باز کنم ببینم بروز کردن یا نه:))))

    اما خیلی ممنون بابت وقتی که گذاشتی و توضیح دادی ، یه مشکل دیگه هم که بلاگ داره این شکلک شیطونکی ها رو نداره! یعنی عاشق بلاگفام ، 3-4 تا امکانات ساده داشته، ما هم حالا عین کسایی که تازه میرن کانادا یهو هوس نون بربری میکنن چسبیدیم به همون 3-4 تا حرکت ممکن قبلی(منظورم از ما من و موجودات درونم بود، شما بخودت نگیر مهندس)
    پاسخ:
    واقعا سخت بود؟!!!

    بله بلاگفا بعضی خوبی ها رو هم داشت. مثلا آسون بودن کار کردن باهاش که باعث میشد خیلی ها از سنین و شرایط مختلف هم بتونن توش وبلاگ داشته باشن. یا صفحات جداگانه ی نامحدودش که من برای با من بیا ها از ش استفاده می کردم و ...
    اما در کل اینجا مدیراش سرزنده تر هستند و امکاناتش به روز تره :)
  • ایزابلا ایزابلایی
  • سلام مجدد. من قسمت سوم ، مرحله‌ی دوم گزینه‌ی ادد رو یاهوم نداره. چجوری باید گیرش بیارم؟ ممنونم :)
    پاسخ:
    مگه میشه نداشته باشه؟!
    اولا مطمئن شید که توی سایت مای یاهو هستید ( نه خود یاهو و ...)
    ثانیا مطمئن شید که لاگین هستید.
    قاعدتا باید باشه چون در غیر این صورت اصلا این سایت معنایی پیدا نمی کنه.
    اگه دوباره رفتید و دو مورد بالا رو مطمئن شدید و باز هم نبود یه مرور گر دیگه رو هم امتحان بکنید :)
    مرحله هارو که میبینم یاد امتحان بیوشیمی زنده میشه :| خوبه حالا آنزیمی نیستن مراحل!! وبلاگ دوستان سنتتازی رو منم به زودی میرم تو فکرش :))
    پاسخ:
    خوبه :)
  • ایزابلا ایزابلایی
  • ممنونم درست شد، نجات یافتم :) می دونم بهش عادت می کنم... و جمله ی آخر دوخط آبی رو تماما موافقم...
    پاسخ:
    خواهش می کنم:)
    آره اونو تاریخ ثابت کرده...
    یافتم ! D:
    بح بح بح خخخ
    پاسخ:
    علیک سلام!
    گلابی زرنگ تر بود و زودتر یافت !
    و واقعا چه دلیلی باعث شد فک کنین من مراحلو باز می کنم و می خونم ؟!‌:/
    پاسخ:
    چند تا وبلاگ دیگه که یافت کنی و تعداد بره باله برمیگردید و میخونید!
    یافتمو برا وبلاگ یو نگفتم ! وبلاگ شما رو خیلی وقت بود بلد بودم:/ 
    منتها عادت خوندن وبلاگ از سرم پریده خدا رو شکر
    دیدین که خودمم بی خیال نقل مکان شدم 
    یافتمو واسه این گفتم که بلاخره یاد گرفتم فتوشعر مث اون مدل عکسی که برام فرستاده بودین درس کنم که با توجه به استقبال جانانه تون کلا بی خیال و نمی گم.
    پاسخ:
    من چه بدونم؟ شما یه کاره میای میگی یافتم توقع دارید من علم غیب داشته باشم؟! اونم فتو تکست که مال چند ماه پیش بود!
    حالا ایشالا کار بعدی رو میدم به خانم گلابی که بدن شما انجام بدی!
    سلام.
    ممنون از این روشی که معرفی کردید ولی نمیدونم چرا من با این که مراحل رو انجام دادم مشکل دار شده.
    وقتی باز میکنم لیست رو اسم ها همون اسم های وب های دوستانم هست ولی وب خودم رو باز میکنه.
    اشکال کار در کجاست؟
    پاسخ:
    واقعا؟! عجیبه!
    به نظرم موقع درست کردن خوراک ها همه ش آدرس وب خودتون رو میزدید. توی مرحله ی اول دقت کنید قبل از rss باید هر بار آدرس همون وبلاگی که می خواید خوراکشو درست کنید رو بنویسیدا ! یعنی مثلا خوراک وبلاگ منو که میخواید بسازید باید برید به این آدرس :delestoon.blog.ir/rss و همینطور سایر وبلاگ ها. مثلا توی مرحله ی چهارم اگه قسمت آدرس رو نگاه کنید نوشته inthemoon.blog.ir/rss که خوراک وبلاگ دختری مستقر در ماه رو می سازه و همینطور الی آخر...
    دقیقا درست گفتید. عجله ای انجام دادم حواسم نبود که به قسمت آدرس ها هم توجه کنم.
    حالا درست شد. متشکرم. لبخند.
    پاسخ:
    عجله کار شیطونه!
    خواهش می کنم:)
    واقعا کار سختی بود ...........
    پاسخ:
    بله بله!
    سلام و خوش اومدی آق ناصر :)
    ممنون قرارش دادید! انگار باید از راهِ دوم برم!
    راستی من از بلاگفاـم وبلاگِ قبلیم منو افکارم بود و جدیده اوغ! آدرسش هم هست ;)
    پاسخ:
    خواهش می کنم
    اضافه شد:)
    سلام
    آقا راهنمایی مون کنید که چه طوری ظاهر وب رو تغییر بدیم لطفا
    پاسخ:
    سلام. خیلی جالبه که خودمم الان تازه دارم با این مسئله آشنا میشم! اونم با کمک دوستان و تقریبا از روش سعی و خطا! سر فرصت اگه امتحانا بذارن توی وبلاگم می نویسم . البته خودم از آیدا پرسیدم و اون بهتر از من بلده:) ببخشید:)
  • فرناز شکراله زادگان
  • ولی متاسفانه من نتونستم این کارو انجام بدم :|
    پاسخ:
    شاید دقیق نخونده باشین مراحل رو. چون سعی کردم تا جایی که میشه کاربردی توضیح بدم. بازم اگه توی مرحله ی خاصی مشکل دارید بفرمایید:)
  • سُر. واو. شین
  • سلام. من مهاجرت نکردم ولی یه سوال دارم. این امکان تو کروم به چه صورت هستش؟ تو فایرفاکس بلد بودم ولی کروم کلا صفحه ی RSS رو متفاوت نشون میده. اگه راهنمایی کنین ممنون میشم.

    راستی خوش اومدین به بیان. ایشالله تجربه ی خوبی براتون بشه همونطور که حدود دو ساله برای من شده !
    پاسخ:
    سلام. راستش منم الان زدم دیدم اینجوریه تعجب کردم. توی اینترنت هم گشتم لینک های راهنمایی خوراک گوگل هم کار نمی کرد. شاید مثل خود google reader که خرابه اینم فعلا مشکل داره...
    ممنونم :)
    دست شما بابت آموزش دردنکنه
    اما خوبی بیان اینه که متخصصهاش ایرانی ان و با دانش بومی برنامه نویسی شده . و به نظرات و ایده های کاربراش احترام میذاره
    الان هم که امکان مطالب دوستان رو فراهم کرد :)
    پاسخ:
    خواهش می کنم. آره دیدم این امکانشو! کم کم بهتر  هم میشه :)
    مرورگر شما چیه؟
    واسه راه اول من با کروم اومدم و اصن همچین گزینه هایی وجود نداره.
    پاسخ:
    قبلا هم گفتم که مرورگرم فایرفاکس هست. اگه اشتباه نکنم کروم موقتا این امکانش خرابه یا حداقل من نتونستم باهاش کار کنم. البته راه دوم کار می کنه و ضمن این که سایت بیان اخیرا این امکان رو خودش اضافه کرده دیگه. اینجا رو ببینید :)
    بعد یه چیز دیگه! توی راه دوم همه ی وبلاگای دنبال شده نشون داده میشن نه؟ یعنی مثل بلاگفا نیست که فقط وبای جدیدا بروز شده رو نشون بده یا اونا بالاتر باشن؟
    پاسخ:
    نه فکر نکنم مث بلاگفا باشه. به ترتیبی که اضافه می کنید توی لیست قرار می گیرن و باید چک کنید که کدوم به روز شده
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">