دلستون

نگفتنی های از دهان در رفته ی مصطفا
دلستون

نخلستون خونه ی نخلا ؛
دلستون آرامگاه منه.
________________

Home

صفحه اینستاگرام

کانال تلگرام

About

آدرس کوتاه شده برای لینک دادن در بلاگفا :

http://goo.gl/Rql0Wp

.

ماجرای بنزین(2) - مسیر اعتراضات

يكشنبه, ۲۶ آبان ۱۳۹۸، ۱۰:۳۱ ق.ظ

در مورد مسئله‌ی بنزین،

دولت که جیب خودش را می‌بیند. سران دو قوه‌ی دیگر هم به دولت و کارشناسی‌هایش (!) اعتماد کرده‌اند. نمی‌دانم. شاید خودشان هم خواستار این افزایش قیمت باشند. رهبری هم که امروز حمایت خود را از این تصمیم اعلام کرد و گفت باید اجرا بشود. مجلس را هم که ما می‌شناسیم! و می‌دانیم طرح دو فوریتی مقابله با گرانی بنزینش را رئیس مجلس به کجا خواهد رساند!

می‌بینید؟ مردم کسی را ندارند! چه می‌توان کرد؟ اگر اعتراض نکنیم که آقای رئیس جمهور می‌گوید تازه بنزین 15 هزار تومان باید باشد. (رئیس جمهوری که حتی شک دارم تصمیمش در این زمان که اوضاع اقتصادی داشت بهتر می‌شد و در این هنگامه‌ی قبل از انتخابات عمدی بود یا سهوی.. )

از آن طرف دولت همیشه هر اعتراضی را با برچسب‌های مختلف سرکوب کرده. جوری که اعتراض کردن را یاد نگرفته‌ایم. به هم می‌ریزیم، می‌شکنیم، می‌سوزانیم. کتک می‌خوریم، تیر می‌خوریم، انگ می‌خوریم، به هزار جای درست و نادرست وصل‌مان می‌کنند و آخر سر مقصر می‌شویم.

از سویی دیگر صدا و سیما گویی سرش را توی برف دیروز تهران فرو کرده. مثل همیشه می‌گوید خبری نیست. شهر در امن و امان است. 

از دیگر سو، اینترنت را قطع کرده‌اند. یا چه فرقی می‌کند؟ محدود کرده‌اند به چند سایت داخلی. مردم نمی‌توانند حرف‌هایشان و نظراتشان را با هم مطرح کنند. با تمام این اوصاف چه کسی حرف می‌زند؟ شبکه های ماهواره‌ای. و دیگر معلوم است سر از کجا در می‌آورد داستان!

چه باید کرد؟ چه می‌توان کرد؟ 

نظرات (۵)

لطفا پست آخر وبمو بخون که درباره گرونی بنزین و فیلتر و قطعی اینترنت و اونجا تبادل نظر میکنیم خوشحال میشم سر بزنی

ادرس وبم : learnhtml5.blog.ir

این اتفاقا همون چیزی بود که بعضی ها میگفتن دلواپسشن!

واقعا چرا مردم ما به هر رئیس جمهوری دو دوره رای میدن؟

هییییییی

خدا بخیر بگذرونه :(

پاسخ:
آره وضعیت خوبی نیست

واقعا کاش اعتراض آرام را بلد بودیم. دیروز حدود 4 کیلومتر را در مرکز شهر پیاده رفتم. راه بندان بود اما آتش زدن و شکستن شیشه و ... نه. و من هم چندان مخالفتی با اصل اعتراض و تا حدودی شیوه ی آن نداشتم... البته وقتی تجربه ی سوار بودن بر آمبولانس را داری و گاهی دیده ای یک دقیقه زودتر رسیدن دکتر بر سر بیمارت چه قدر مهم است، سخت است به این فکر نکنی که اگر بیماری پشت این ترافیک گیر کرده باشد چه طور؟

به یکی از رفقا هم گفتم می شود این قضیه بلوغ مردم را در اعتراض مدنی بالا ببرد؛ اما ماجرا طور دیگری شد. حیف که در مملکت ما این قضایا خیلی زود سیاسی و امنیتی می شود...

 

پاسخ:
البته این قضیه آمبولانس توی اعتراضات زمان انقلاب هم میتونست صادق باشه:))
در کل ما زیست در جمهوری رو بلد نشدیم هنوز )نمیدونم جمله م ایراد داره یا نه). و دولت هم مقصره. چون نه تنها آموزش نداده بلکه ضد آموزش هم بوده
امنیتی شدن قضایا اتفاقی نیست. عده ای برای حذف صورت مسئله این کار رو میکنن. که البته دودش تو چشم همه میره... 

:) بله... همان وقت هم اگر امکان داشته جوری تظاهرات کرد که این مفاسد را نداشته باشد باید رعایت می شده ـ و گمانم هم تا حد زیادی می شده.

پاسخ:
شاید هم خارج کردن شرایط از حالت عادی تا حدودی ماهیت اعتراض هست. حالا تا چه حد و چگونه رو نمیدونم. بگذریم. الان همین که چیزیو آتیش نزنیم خیلی خوبه! هم اسم مردم رو از معترض تبدیل به اغتشاش گر یا اشرار نمیکنه. هم حقی از کسی ضایع نمیشه
  • کبوتر خاتون
  • انگار فقط باید بشینیم یه گوشه دعا کنیم!!!!

    اگر مشکل امنتیتی نداشته باشه البته...

    پاسخ:
    بی صدا دعا کن! 
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">