دلستون

نگفتنی های از دهان در رفته ی مصطفا
دلستون

نخلستون خونه ی نخلا ؛
دلستون آرامگاه منه.
________________

Home

صفحه اینستاگرام

کانال تلگرام

About

آدرس کوتاه شده برای لینک دادن در بلاگفا :

http://goo.gl/Rql0Wp

.

من از تمام جهان تو را و تنها تو

سه شنبه, ۱۰ فروردين ۱۳۹۵، ۱۰:۳۶ ق.ظ

-چرا بچه دار نمیشین؟

+ خون‌مون به هم ...

-خب پس چرا ازدواج کردین؟

+جون‌مون به هم ...


پی نوشت: زن و شوهری در فامیل داریم که با علم به این که خونشان به هم نمی‌خورد و نباید بچه دار شوند با هم ازدواج کرده اند! نظر شما چیست؟!

  • مصطفا موسوی

نظرات (۱۸)

  • مــــــــ. یــ.مــ
  • فرقش یه نقطه س
    نمیدونم من نظر خاصی ندارم فقط اگه درمان های ناباروری تحت حمایت ِ
    بیمه ها باشن
    به لحاظ ِ هزینه
    دیگه زوج ِ نابارور و درحسرت بچه وجود نخواهد داشت:)
    نقطه ی آخرش جنین ِ اهداییه
    پاسخ:
    ناباروری نیست
    احتمال بالای دتیا اودن بچه ی ناقصه
    موافق! :)
    پاسخ:
    :)
    خیلی غم انگیزه
    امیدوارم بعدها به مشکل نخورن:(
    پاسخ:
    غم انگیز و مزخرف
  • همطاف یلنیـــز
  • سلام
    نظرم مثبت است
    (آقا سید! نخست: این خونمون رو من خانه مان تصور نموده بیدم ها
    بعد: مگر داریم! علم امروز راهکاری برای این زوجین عاشق ندارد یعنی!؟
    بعدتر: خوو همگی می دانیم بچه دار شدن یکی از اهداف ازدواج هست منتهی همه ازدواج که نیست. با برنامه ریزی می توانند پدر و مادر بچه های سالم شوند بسلامتی)
    پاسخ:
    نخست:اصلاح شد
    بعد:ظاهرا که نداریم
    :)
    من موافقت خودم را اعلام می کنم، اما شخصا فکر نمی کنم بتونم روزی کسی رو انقدر دوست داشته باشم که از نعمت مادر بودن خودمو محروم کنم(آی لاو مای سلف سو ماچ)
    پاسخ:
    من که خودم شخصا مخالفم!
  • عطیه میرزاامیری
  • بستگی داره چقدر رو حرفشون بمونند
    پاسخ:
    حتی اگه بمونن هم فک نکنم تصمیم درستی باشه
    یعنی به نظرم نباید انقد به کسی نزدیک (از نظر حسی) شد که سر چنین دو راهی قرار بگیره آدم
    به نظر من تصمیمشون درسته ، بچه دار شدن نباید مانع به هم رسیدنشون بشه 
    پاسخ:
    نمیدونم شاید فلسفه ی من اشتباهه که فکر میکنم فقط اون یه نفر نیست که میتونه باعث خوشبخت شدن آدم بشه. و وقتی یه ازدواج دردسراش انقدر زیاده خب چه اصراریه؟ البته همونطوری‌که گفتم آدم نباید انقد وابسته بشه
  • مــــــــ. یــ.مــ
  • خب این که خیلی راحت تر شد که:/
    :|||
    بهشون بگید به مرکز ناباروری یزد سر بزنن 
    اصلاح تغذیه ی قبل از بارداری رسم کاریوتایپ 
    و نمودار ژنی و غیره:))
    پاسخ:
    چشم :|
  • عطیه میرزاامیری
  • دقیقن امشب عموم داشت از دوستش میگفت که با علم ب اینکه بچه دار نمیشده سال ها پیش رفته خواستگاری.همه چیزیش اوکی بوده.از تحصیلات تا خانواده ی خوب...خب کسی ک الان خانومشه قبول میکنه.الانم ی بچه از بهزیستی گرفتند
    پاسخ:
    چه جالب!
    ایمان قوی ای میخواد که من توی خودم نمی بینم اما خب بعضیا دارن
    فقط به این فکر کن که یک نفر توی دنیا وجود داشته باشه که کنارش بتونی خودت باشی، یک نفر که مراقبت باشه و نفر اول زندگیش باشی و توهم همه این احساسات رو نسبت بهش داشته باشی شاید اون وقت بودن نفر سوم رابطه رو قشنگ تر کنه اما اگه نباشه هم هنوز قشنگه.
    گفتی نزدیکی بیش از حد خوب نیست ولی من فکر می‌کنم رابطه عاشقانه مرز نمیشناسه و آدمی که از یکی شدن میترسه شاید خوبتر باشه که عاشق نشه. چون اگه مغلوب شه یه عمر میشه پیر نکوهش گر مجلس. عشق و عاشقی دیوونگی می‌خواد به نظرم.
    راستی چرا انقدر مرد دیوونه کمه؟ 
    پاسخ:
    نمیدونم شاید تعریف من از عشق ایراد داره
    لایک به سپیده
    شما که اینقدر دنبال کارای بی دردسری; بنظرم بهتره تا اخر عمرت مجرد بمونی چون ریسکش کمتره!
    احتمالا فقط یه مجسمه میخوای که کنارش یه زندگی مسالمت امیز  داشته باشی!
    تلمیح به جوابی که به اقای بنفش دادی
    پاسخ:
    مجسمه ها کم دردسر و مطیع ترن! 
  • پرهون | Printemps
  • نظر فا نو!
    پاسخ:
    بعله نظر معقوله!)
    خب من فکر می کنم به جای "نظر شما چیه" بهتره بپرسیم "شما در این شرایط چه تصمیمی می گیرید" یا یک همچین چیزی. چون ما جای دیگران نیستیم و شرایط، احساسات و نگاه اون ها به زندگی رو نداریم تا نظری درباره ی درست و غلط بودن تصمیم اون ها داشته باشیم. انتخاب ها بسته به آدم ها و نگاهشون می تونه عاقبت خوب یا پشیمانی داشته باش.
    و برعکس شما که در جواب آقای بنفش گفتید با بیش تر از یک نفر میشه خوشبخت شد فکر می کنم پیدا کردن آدم مناسب اون قدرها هم راحت نیست و انتخاب ها محدوده. رها کردن این یکی به امید پیدا کردن بعدی انگار ریسک بزرگ تریه تا ازدواج با این شرایط!
    پاسخ:
    شخصا انتظار این تعداد نظر موافق رو نداشتم! شاید من باید برم درمورد دیدگاهم نسبت به این مقوله بیشتر فکر کنم!
    بچه خیلی شیرینه ، الهی خدا هیچ کسو از نعمت بچه محروم نکنه...

    منم با نظر سپیده موافقم...
    از نظر من زندگی بدون عشق زندگی نیس.... بچه رو میشه از بهزیستی هم گرفت ؛ اما عشق ، هرگز... این خانوم و آقا با این وصف شما ( که جونشون به هم وصله ) اگه باهم ازدواج نمی کردن تا آخر عمر حسرت همو میخوردن و همیشه به یاد هم بودن... در اون صورت چه فایده از اون زندگی؟

    پاسخ:
    این بچه از بهزیستی گرفتن دیگه خداییش شعاره! نه این که نمیشه ها، ولی مقایسه ش با بچه ی خود آدم ؟! 
    یه تصمیم احساسی صرف!
    اگه زمانی بچه دار بشن که حتما میشن!! و بچه با نقص عضو دنیا بیاد گناهکارن خیلیم گناهکار!!
    پاسخ:
    «حتما» نه :)
  • آب‌گینه موسوی
  • اگر عشق عشقی واقعی باشد، محترم و قابلِ درک است. بسیاری زوج هستند که پس از ازدواج متوجّهِ مشکلی و یا عدمِ باروری می‌شوند و باز کنارِ هم می‌مانند و حالا این زوج پیش از ازدواج فهمیدند. اِشکالی نمی‌بینم و حتّی در این روزگارِ قحطِ محبّتِ واقعی، بسی شگفت و زیبا هم هست.
    یک نکتهٔ دیگر هم در ذهنم هست و این‌که کاش یاد بگیریم و بدانیم که چقدر خوب است و ثواب و صواب است که می‌توان یتیمی را به سرپرستی قبول کرد و تنها حمایت‌هایمان مالی نباشد و یک کودکِ بینوا از نعمتِ پدر و مادر برخوردار شود. اگر همهٔ آن‌هایی که در باروری مشکل دارند چنین کنند، آیا دیگر کودکی تنها می‌ماند و زن و مردی حسرتِ بچّه خواهد داشت؟
    پاسخ:
    کودک تنها نمیمونه اما پدر و مادر چرا. هرچند شاسد حس پدر و ماپر بودن برای بچه ای از خونشون بهشون دست نده اما کلی حس های خوب دیگه بهشون دست میده :)
  • آب‌گینه موسوی
  • من متوجّهِ پاسخِ شما نشدم. کودک من  نمی‌ماند امّا پدر و مادر چرا؟ و همین‌طور ادامهٔ جمله. می‌شود لطفاً بیشتر توضیح دهید؟
    پاسخ:
    پایخ به جمله ی سوالی آخر‌کامنت قبلیتون بود. با این روش کودکان بی سر پرست از‌تنهایی‌در‌میان و‌انگار بی سرپرست نبودن، اما زن و‌شوهری که اونا رو‌گرفتن حس‌پدر و‌مادر شدن‌واقعی رو‌ندارن :)
  • با تو بدون من
  • انها فقط انتخاب کرده اند .
    پاسخ:
    امیدوارم به جاهای خوبی منجر بشه:)
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">