دلستون

نگفتنی های از دهان در رفته ی مصطفا
دلستون

نخلستون خونه ی نخلا ؛
دلستون آرامگاه منه.
________________

Home

صفحه اینستاگرام

کانال تلگرام

About

آدرس کوتاه شده برای لینک دادن در بلاگفا :

http://goo.gl/Rql0Wp

.

وصیت نامه

جمعه, ۲۶ تیر ۱۳۹۴، ۰۵:۲۷ ب.ظ
در این چند روز اخیر که دور و برم کمی خلوت تر بود و فرصت فراغتی پیش آمد،  (و از آنجایی که حدیث نبوی داریم که "سزاوار نیست که مسلمان شبی را به صبح آورد مگر اینکه وصیت او آماده باشد ." و در متون دینی بسیار به اهمیت وصیت‌نامه تاکید شده است و همچنین به حکم عقل ) پیش نویس اولین وصیت‌نامه ام را نوشتم. و برای تشویق شما دوستان (البته دور از جانتان!) به انجام این کار مهم، یک فراز از وصیت نامه را اینجا می‌گذارم :

"اما در مورد خاک سپاری و ختم.  همیشه با دیدن مردمی که جوانی را از دست داده‌اند و همه جا جار می‌زنند و مظلوم نمایی می‌کنند و دل مردم دیگر را ریش می‌کنند متأسف شده‌ام. چنین انسان‌هایی فکر کوتاه و قلب کوچکی دارند. حدیث معروفی است که می‌گوید مؤمن شادی‌اش در چهره‌اش نمایان و غصه‌اش در قلبش نهفته است. پس چرا می‌آیند عکس‌های بزرگ ( و روتوش شده ای!) از جوانشان در اندازه‌های بزرگ و در دید مردم می‌زنند و می‌نویسند «جوان ناکام فلانی» ؟   "کام"  را چیزهای خیلی بزرگ‌تری از آنچه این گونه مواقع تعریف می‌کنیم باید تعریف کرد. نماد حجله گذاشتن برای کسی که از دنیا رفته یعنی تنها حسرت او را از این دنیا این گونه تعبیر کردن. که هم جفایی است به کسی که از دنیا رفته و اکنون روحش با حسرت‌هایی به مراتب، به مراتب مهم تر از این درگیر است. و هم یک مسئله‌ی کم ارزش را برحسته کردن باعث جفا به ارزش‌های والاتر از آن است. پس تقاضا دارم در مراسم خاکسپاری من از این موارد، و هر کار دیگری که خودنمایی و مظلوم نمایی و جلب ترحم است واقعا خودداری کنید. دوست دارم کنار گلزار شهدای روستای پدری‌ام، روستای ریزاب دفن شوم و ترجیحاً در نزدیکی مزار پدر بزرگوارم. و تنها کسی که مجاز است در مورد محل دفنم نظری جز این را اعمال کند مادر عزیز و گرانقدرم است"

23 تیر 94



  • مصطفا موسوی

خاطرات روشن

صرفا جهت اطلاع

نظرات (۹)

صد سال زنده باشید... غمگین شدم با خواندن این حرف ها... 

پاسخ:
به هر حال مرگ همیشه شاد نیست
منم دوست دارم کنار شهدا خاک شم یا قبرای بغلیم ادمای خوبی باشن
رو سنگ قبرمم فقط ننویسن دختر باباش
بنویسن دختر ماه مانش و باباش
خوبه که ادم تو جونی به مرگ فک کنه
پاسخ:
ماه مان !
ایشالا که زندگی با عزت و مرگ با عزت تری داشته باشیم همه :)
آفرین آفرین
منم نوشتم اما نه به این سبک
پاسخ:
هرکی یه سبکو می پسنده !
سلام سلام
.
من یکی از این وصیت نامه‌های حاضری (دفترچه ای) دارم که هرچندوقت یه بار فقط قسمت بدهی و دیونم را تغییر می دهم ^_^
شخصا دلم می خواهد مقروض کسی نباشم
برای مراسم تا حالا وصیتی نکردم... تا به زحمت نیافتند اطرافیان... البته دلم می خواست قبر بخرم همین بهشت رضا (دیدم ای آقا! هوار تومان پول می خواهد و بعد هم سر سال باید خمس ش را بدهم و... منصرف شدم)
.
الهی عمری بابرکت داشته باشید و مرگی آبرومند
پاسخ:
منم دیدم اون وصیت نامه ها رو . والا ما هنوز مال و منالی نداریم که کارمون به اونجور جاها برسه!
سلام

من هم موافقم و از اینکه غم از دست دادن عزیزهاشون بزرگ می کنند واسم جالب نیست  ولی با دیدن وفات کسی به یاد گناه های خودم میافتم و به این فکر میکنم که روزی هم نوبت من میشه...


پاسخ:
سلام
مرگ حقه :)
  • بندانگشتی
  • بعد صد و بیست سال عمر باعزت و مفید
    روح پدر بزرگوارتون شاد :-)
    خوبیش اینه که دست کم فکر کردن بهش باعث میشه آدم ببینه چه کرده و چه باید بکنه که دست خالی نباشه :-)
    پاسخ:
    دقیقا.
    به نظر من وصیت نامه بیشتر از این که به درد بعد از مرگ بخوره به درد بعد از مرگ میخوره!
    به مطلب خوبی اشاره کردی
    داشت یادم میرفت که ما هم در حال رفتنیم.
    ممنون ازت
    پاسخ:
    آره. عجیبه که هیچی مهم تر از این نیست و هیچی هم به این سادگی از یادمون نمیره!
    از دید و نظر زیبای شما درباره‌ی مرگ جوان و حسرت و حجله و ... شادمان شدم ... عمر طولانی و باعزت داشته باشید
    پاسخ:
    شما لطف دارید :)
    همچنین :)
  • صحبتِ جانانه
  • اتفاقا امروز من هم یک همچین وصیتنامه ای نوشتم که اصلا از این قرتی بازیهایی که برای جوانان از دنیا رفته می کنند متنفرم و باید بی سر و صدا دفنم کنید. منتهی گفتم توی روستای پدر نباشه:(
    آخه خیلی گرمه
    بعد فکر کردم کجا دفنم کنند؟

    پاسخ:
    ای بابا دیگه واسه میتمون گرما سرما چه فرقی می کنه برادر؟!
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">