دلستون

نگفتنی های از دهان در رفته ی مصطفا
دلستون

نخلستون خونه ی نخلا ؛
دلستون آرامگاه منه.
________________

Home

صفحه اینستاگرام

کانال تلگرام

About

آدرس کوتاه شده برای لینک دادن در بلاگفا :

http://goo.gl/Rql0Wp

.

رقابت

جمعه, ۱۷ فروردين ۱۳۹۷، ۱۱:۰۵ ق.ظ

زمانی برای کنکور ارشد درس می‌خواندیم. منابع کنکور ارشد مثل کنکور کارشناسی معروف و واضح نبودند. آن زمان اینطور بود ولی تازه داشت به سمت شبیه کنکور کارشناسی شدن حرکت می‌کرد. الان نمی‌دانم چطور است.

خلاصه این که چه بخوانیم و چه نخوانیم خیلی مهم بود. گاهی یک جزوه دست نویس بدخط بیشتر از کتاب فلان انتشارات پر طمطراق موثر بود.

یک روز با یکی از دوستانم نشسته بودیم توی سلف دانشگاه. یکی دیگر از همکلاسی‌هایمان آمد. بحث درس و کنکور شد. از دوستم پرسید برای فلان درس چه منبعی می‌خوانی؟ دوستم جواب درستی نداد و اصطلاحا طرف را پیچاند! بعد که او رفت گفتم چرا نگفتی؟ گفت کل تابستان را که او رفته دنبال خوشگذرانی من توی گرما و توی ماه رمضان رفته ام کلاس کنکور، پول خرج کرده ام، با این استاد و آن استاد چانه زده‌ام، تحقیق کرده‌ام و به فلان جزوه رسیده‌ام. حالا بیایم مفت و مسلم لقمه آماده را دست او بدهم؟ مخصوصا که کنکور ارشد تعداد قبولی اش کم و رقابتش حساس است. شاید همین یک نفر و یک نفر دوست او باعث شوند من از رشته-دانشگاه مورد علاقه‌ام محروم شوم و...

آن زمان نمی‌دانستم چه بگویم و چه جوابی بدهم. الان هم نمیدانم. اما یادم است که توی دلم از خدا خواستم هیچ وقت مرا صاحب چنین نگاهی نکند!

  • مصطفا موسوی

نظرات (۱۲)

سلام راستش اعتراف سخته ولی من خودمم شاید گاهی وقت ها این شکلی باشم نتونم چیزی که با سختی بدست اوردم راحت در اختیار دیگران بزارم به هر حال همه ادمیم و ادم ها به نظر من همه خاکستری هستند 
پاسخ:
آره نباید سخت بگیریم!
همین نگاه ها هستن که ارزش همه چی رو میبرن زیر سوال!

پاسخ:
 رد کردنشون هم سخته!
یه حس درونی دارم که  کمک کردن های بی دلیل و بی چشمدات مخصوصا به افراد غریبه رو دوس داره، بخشی از سبک زندگیمه، نمی دونم، شاید آدم ها یه جای باید دلشون گرم شه از اینکه این تلاشه این جستجوگریه داره جواب میده، بی هیچ دلیل خاصی!

به طور مثال هم دارما اما نگم بهتره D:
پاسخ:
وقتی نفع رسوندن به بقیه باعث ضرر خودتون بشه باید دید هنوز دوست دارید یا نه؟
  • منتظر اتفاقات خوب (حورا)
  • ما هم یه دبیری داشتیم سال آخر دبیرستان، می گفت این جزوه رو به هیچ کس ندید، رقابت دارید باهم! و در ادامه می گفت میدونم کارم غیرانسانیه! بعد یک سال می تونید این حرفم رو از ذهنتون پاک کنید:|
    پاسخ:
    خیلی خوب بوده اون دبیرتون :))
    یه  عالمه آدم دورمون همینجوری شدن و کاش ما نباشیم جزو اونا.

    چقدر خوبه که هنوز ینجا می نویسید.
    پاسخ:
    خیلی ممنونم :)
    سختیش اینه که در وهله ی اول آدم میگه چقدر سختگیر، خب به اونم کمک میکرد جای دوری نمیرفت
    اما وقتی دقیق بشی میبینی اونم حق داره
    پاسخ:
    یه کم حق داره اما بیشتر حق نداره!
  • نیوشا یعقوبی
  • ولی من باهاشون موافقم شما خودت باید تلاش میکردی 
    پاسخ:
    حالا من که هیچ طرف ماجرا نبودم!
    اما شما به این فکر کن که اون بنده خدا هم داشته سوال میکرده. نود دوست من هم برای پیدا کردن اون منبعاز بقیه سوال کرده بوده. توی یه نگاه کلی تر، اگه همه مثل اون فکر کنن و دانسته هاشون رو بخوان برای خودشون نگه دارن که اصلا علم پیشرفت نمیکنه!
    من همون خود ِ بدجنسشم.
    سختمه به اشتراک گذاری برام
    پاسخ:
    اینا رو ولش کن! چه عجب از این ورا؟!
    ما چون با بچه های تیزهوشانی واسه کنکور کلاس میرفتیم اونا خیلی شدید با همکلاسیاشون همچین رقابتی واسه کنکور داشتن۰یه روز استادمون گفت بابا رقیبای اصلی شما همکلاسیاتون نیستن رقیبای شما توی شهرای دیگه ن که دارن با امکانات خیلی بیشتری از شما درس میخونن۰
    پاسخ:
    یه جورایی ذات کنکور تشدید میکنه چنین جو ناسالمی رو!
    آی آی چقدر من به خاطر ارشد از دست این آدما کشیدم، من تهران هم نبودم که حضوری برم و پیدا کنم و از طرفی اساتید هم در مورد منابع به روز نیستن معمولا و خیلی اذیت شدم تا پیدا کردم، داشتن این نگاه خیلی بده خیییییلی
    پاسخ:
    اسمشو میشه گذاشت خساست، حسادت، کم فروشی، کوته بینی یا چیزی شبیه اینها
    رقابت زمانی قشنگه که همه باهم برابر باشن اون موقعه میتونی بگی که کی بهترینه، (ولی اینو بگم اینی که من بهترینم توش شکی نیست رقیبم می‌طلبم 😁)
    پاسخ:
    برابر شدن همه با هم که امر نشدنیه
    هرکی توی یه زمینه بهترینه! مهم اینه زمینه خودتو پیدا کرده باشی!
  • ...:: بخاری ::...
  • قطعا: آمین
    پاسخ:
    :)
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">