دلستون

نگفتنی های از دهان در رفته ی مصطفا
دلستون

نخلستون خونه ی نخلا ؛
دلستون آرامگاه منه.
________________

Home

صفحه اینستاگرام

کانال تلگرام

About

آدرس کوتاه شده برای لینک دادن در بلاگفا :

http://goo.gl/Rql0Wp

.

حق به‌جانب ها

شنبه, ۸ خرداد ۱۳۹۵، ۰۷:۳۹ ق.ظ

عدالت داشتن و با انصاف بودن سخت است و تمرین میخواهد. یعنی هر لحظه آدم باید از خودش بپرسد آیا واقعا من دارم درست می گویم؟ چون گاهی دقیقا همان لحظه ای که فکر میکنیم حق با ماست، در واقع حق با دیگری ست!

مثال بزنم؟ خب همه دیده اید که یکی از مشکلات ما با مسافر کشان عزیز بحث بر سر پول خورد است، مخصوصا اول صبح ها. و بارها دیده ایم که مسافر به مسافر کش میگوید پول خورد نداری چرا مسافر سوار میکنی؟! درحالی‌حق با مسافر کش است. چون او برای شما کاری انجام داده و شما موظفید مبلغ دستمزد مشخص آن کار را به راننده بدهید! و‌باید آن مبلغ را بپردازید نه مبلغی درشت تر و وظیفه ی فرد مقابل بدانید مسئولیت خورد کردن پول شما را هم داشته باشد!


بامن بیا: آهنگ «دل به دل» همایون شجریان را از اینجا یا از طریق کانال دلستون دریافت کنید و لذت ببرید :)

نظرات (۶)

  • علی کافه چی

  • می دونی ؟
    من فکر می کنم نمیشه صفر و صدی نگاه کرد به این قضایا، یعنی هر یک از طرفین به اندازه ای حق دارن.
    هر کدوم به اندازه ای درست می گن. مهم اینه که هر کسی وظیفه ش رو انجام بده و خیلی خیلی بهتر میشه اگه علاوه بر وظیفه ی خودمون، بخشی از وظیفه ی دیگران رو هم - بنا به نیت های انسان دوستانه یا هرچی- انجام بدیم. البته به شرطی که طرف مقابل آگاه باشه که این قسمت، وظیفه ی اون بوده که ما انجام دادیم.

    اینجوری دنیای یه کم بهتری خواهیم داشت :)

    در ضمن! من هودم یک حق به جانبم!
    پاسخ:
    مهم اینه که هر اتفاقی میفته بدونیم حقیقت چیه و‌واقعیت کدوم. و گاهی جفتشو بپذیرین!
    آدمای حق به جانب به شذت دوست نداشتنی اند! مواظب باش!

    سلام

    فارغ از نظر دادن در مورد مثال، اصل بحث را شدیدا قبول دارم. امان از نفس!

    پاسخ:
    سلام
    امان! :)
    احسنت! دنیا متحول میشه اگه ما هر باری که به خودمون حق می دیم، بتونیم یه بازنگری منصفانه داشته باشیم! 
    پاسخ:
    سخته ولی ممکنه :)
  • محسن رجب پور
  • از وقتی یادمه من ی بنده خدایی رو میشناسم که همیشه با این قشر از جامعه مشکل داره! با همشون. به نظرت عجیب نیست؟
    "آدم باید از خودش بپرسد آیا واقعا من دارم درست می گویم؟"
    پاسخ:
    من خودم همیشه گفتم و‌میگم، قشر مسافر‌کش بینشون آدم‌حریص زیاده. ولی خب حتی توی سر‌و‌کله زدن با بی‌انصاف‌ترینشون هم ممکنه یه جایی حق با اون باشه!
  • چشم به راهم ...
  • کابوس مسافر کش ها ، پول خرد :/
    پاسخ:
    مسافر کش های‌بیچاره‌کابوس‌زیاد دارن. پول خورد، ترافیک، باج‌گیری‌و‌زورگیری(بیشتر توی تهران) و ...
    واقعا شغل بد و‌سختیه!
    آره واقعا با انصاف و عادل بودن کار سختیه
    پاسخ:
    تو که خودت با انصافی با مرام!
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">