دلستون

نگفتنی های از دهان در رفته ی مصطفا
دلستون

نخلستون خونه ی نخلا ؛
دلستون آرامگاه منه.
________________

Home

صفحه اینستاگرام

کانال تلگرام

About

آدرس کوتاه شده برای لینک دادن در بلاگفا :

http://goo.gl/Rql0Wp

.

جایی برای متوسط ها نیست !

شنبه, ۱۱ مهر ۱۳۹۴، ۱۰:۳۴ ب.ظ

ما متوسط ها با مذهبی های متعصب که صحبت میکنیم، خود بهتر بینی او تفاخر ز تک تک کلماتشان معلوم است. به طوری که خود را بهشتی و بقیه را یک مشت گمراه مفلوک می بینند. با به اصطلاح روشنفکر ها که صحبت میکنیم، خود برتر بینی و تمسخر از تک تک کلماتشان پیداست. به طوری که خود را عالم با خرد و بقیه را یک مشت ساده ی احمق گول خورده می بینند.



قومی متفکرند اندر ره دین

قومی به گمان فتاده در راه یقین


میترسم از آن که بانگ آید روزی

کای بیخبران راه نه آنست و نه این


خیام

  • مصطفا موسوی

افاضات

نظرات (۹)

متوسط ها ایا همیشه مذهبی متعصبن؟
پاسخ:
نفهمیم منظورتونو!
انتخاب شعر خیلی خوب بود و بهتر مفهوم میرسوند و اثر متن بیشتر میکرد
پاسخ:
ممنون. :)
  • مـــیـــمـــ ☺☺
  • :/شیخی به زنی فاحشه گفتا مستی

    پاسخ:
    یه چیزی تو همین مایه ها
  • ✿شمیم زندگی✿
  • منم تقریبامذهبیم امااینطوری نیستم قاضی ودادن پاداش وجزا دست خالقه نه مخلوق :)
    پاسخ:
    کاش مه به این معتقد باشن :)
    خیلی بسیار جالب انگیز ناک بود

    کاش خیام میگفت کی درست میگه

    آقای مصطفی موسوی شما نمیدونید کی درست میگه ؟؟؟
    پاسخ:
    شاید انگشت شمار باشن کسایی که میدونن کی درست میگه! :)
  • پرهون | Printemps
  • شعر خیام که قابل تقدیره. اما اگر سوره رو اشتباه نکنم - که احتمالا  اشتباه می کنم - توی سوره بقره یا آل عمران، خدا میانه روها رو حتی از کافرانِ به دین بیشتر جزا خواهد داد. کسانی که تولی و تبری ندارن و هم با مومن می خندن، هم با کافر. من بعد از خوندن این آیه واقعا به خودم اومدم. دارم تلاش می کنم مذهبی متعصب بشم. اما نه طوری که هیشکی رو جز خودم حساب نکنم که اون دیگه اسمش غروره و غرور گناه کبیره ست.
    پاسخ:
    شمام که زاویه نگاهت همونه! منظور از میانه روی حرکت بین جبهه ی کفر و اسلام و با نفاق رفتار کردن نیست؛ بلکه در جبهه ی اسلام با سرعت معقول (از نظر خود شخص) هست. حالا بحث ما این نیست؛ بلکه میگم بعضیا اونقدر بدون شک حرف میزنن که انگار واقعا چیزی فهمیدن! منتهی این چیزی فهمیدن تو رفتار و اخلاقشون مشاهده نمیشه!
    شعر عااالی بود :)
    می دونین حرف زدن با کسی که نمی دونه خیلی راحت تر از حرف زدن با کسیه که " یه ذره " میدونه !!! چون دومی خیلی خودشو قبول داره و اولی نه .
    پاسخ:
    ضمنا به کتاب خوندن نیست. چه بسیار داشتیم تو تاریخ آدمایی که خیلی چیزا "بلد بودن" اما هیچی "نمیدونستن". که میشن همون نخبه هایی که بلای جان جامعه شدن.
  • پرهون | Printemps
  • نه من فقط آیه آوردم وگرنه خودم کلی کار دارم از لحاظ دینی و ... :)
    پاسخ:
    اوکی ؛-)
    دین ما دین میانه رو هاست وای به حال کسانی که از دو سوی بوم می افتند!
    پاسخ:
    بله درسته :)
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">