دلستون

نگفتنی های از دهان در رفته ی مصطفا
دلستون

نخلستون خونه ی نخلا ؛
دلستون آرامگاه منه.
________________

Home

صفحه اینستاگرام

کانال تلگرام

About

آدرس کوتاه شده برای لینک دادن در بلاگفا :

http://goo.gl/Rql0Wp

.

گلایه

پنجشنبه, ۹ شهریور ۱۳۹۶، ۱۰:۰۴ ق.ظ

گلایه آیت‌الله نوری‌همدانی از بی‌توجهی مسؤولان به حرام‌بودن گرفتن دیرکرد در بانک‌ها


🔹آیت‌الله نوری‌همدانی در دیدار رئیس دفتر رئیس جمهور:  یکی از مسائلی که مایه رنجش ماست و بارها آن را به انحای مختلف به مسؤولان گوشزد کرده‌ایم مسئله حرام بودن اخذ دیرکرد در بانک‌هاست اما توجهی به آن نمی‌شود.

________

پی نوشت: خدا کند هیچ انقلابی پیروز نشود. که اگر بشود انقلاب کنندگان به قدرت می‌رسند؛ مصلحت اندیش می‌شوند؛ جای تهدید به مبارزه، ملتمسانه خواهش می‌کنند؛ مخالفت‌ها سطحی و صوری می‌شود و در نهایت «مبارزه» تبدیل می‌شود به «گلایه» !

نظرات (۶)

  • منتظر اتفاقات خوب (حورا)
  • سخته باور کردنش که واقعا نمی تونند ربا رو از بانک ها حذف کنند!

    کافیه به سهام دارای عمده بانک های خصوصی نگا بندازی تا بفهمی این حرفا و ربوی بودن بانک ها و درصد و سود و اینا همش یه بازیه!!
    برو سهام دارای عمده این بانک ها رو نگاه کن، هر چند که همه میدونن، و اینکه میدونن و هیچ کاری نمیکنن جالب تره!
    بانک انصار
    بانک قوامین
    بانک حکمت ایرانیان
    و
    .
    .
    .
    حالا هم آستان قدس خودش می خواد بانک بزنه، هر دم از این باغ بری میرسید....
  • فروردین دخت
  • :(
  • سایت تفریحی چفچفک
  • سلام و خسته نباشی خدمت شما..

    بنده وبلاگ خوبتان رو دنبال میکنم شما هم لطف میکنید وبلاگ بنده رو دنبال کنید؟..

    در ضمن بنده وبلاگ خوبتان رو در وبلاگم در قسمت پیوند ها لینک کردم شما هم لطف

     می کنید وبلاگ بنده رو لینک کنید...

    اگر هم دوست نداشتی مشکلی نیست. اگر لطف کنید جوابتون رو به وبلاگم ارسال کنید ممنون میشم..تشکر فراوان

    ادرس وبلاگhttp://chefchefak.blog.ir

    سلام آقا مصطفا
    یکی از خصلت های من ـ که شاید خوب هم نباشه ـ اینه که توی بعضی حرفهای معمولی هم دقت ـ به مسامحه ـ فلسفی می کنم. این گاهی هم خودم رو اذیت می کنه و هم بقیه رو. شاید چیزی که این جا می نویسم هم از همین دست دقت های غیر لازم باشه... پس پیشاپیش عذر می خوام.

    یکی از مشکلاتم با این مطلبتون ـ که اصل دغدغه ش رو درست می دونم ـ اینه که توی پی نوشت نوشتید «هیچ انقلابی». در حالی که این روند، لزوما برای هر انقلابی اتفاق نمی افته که انقلابی های دیروز، مصلحت سنج های امروز بشوند و حداکثر کارشون گلایه بشه. این اتفاق ممکنه برای برخی یا همه ی انقلاب ها بیفته؛ ولی سرنوشت محتوم انقلاب ها نیست. انقلاب ها باید به فکر باشند که چه طور دچار این سرنوشت تلخ نشوند. و البته باید دید برای هر انقلابی، چه قدر امکان دوری از این سرنوشت احتمالی وجود داره. پر حرفی نکنم. من فکر می کنم می شد این طور نشود و البته هنوز هم می شود وضع را تغییر داد و البته ـ شاید قبلا هم در نوشته هایم، اشاره به این نکته را دیده باشید که ـ چنین کارهایی، بسیار سخت و زمان بر هستند. به نظرم برخی کلیدواژهایی که رهبر انقلاب به کار می برند، در همین راستاست؛ اموری چون نظام سازی، فقه حکومتی، نهضت نرم افزاری، دولت اسلامی و...

    قطعا این بحث بحثی نیست که بشود در چند جمله حق اش را ادا کرد و البته باید فردی این ها را بگوید که صلاحیتش بسیار بیش از من باشد.

    در مورد نظر بزرگواری هم که نوشته اند بعید است که نتوانند مشکل ربای بانک ها را حل کنند هم به طور خلاصه بنویسم که برخی اساتید اقتصاد می گویند ریشه و جوهره ی بانکداری، رباست و شاید به همین خاطر برخی می گویند بانکداری اسلامی مثل شرابخواری اسلامی است! ساده دیدن مسائل باعث می شود به حل کردن ـ یا منحل کردن ـ آنها خوب فکر نکنیم. مسأله ی بانک خیلی پیچیده تر از این حرف هاست.

    ببخشید پر حرفی ام را.
    یا علی

    پاسخ:
    سلام. خواهش می‌کنم.
    من خیلی وقتا نظرات پست‌های سیاسی مذهبیی رو بی جواب تایید میکنم تا از ادامه دار بیهوده‌ی بحث جلوگیری بشه. اما درمورد بخش اول نظرتون مختصر بگم که مثلا وقتی میگن کاش هیچ عشقی به وصال نرسه که سرد نشه منظور این نیست که عاشق نشیم یا اگه شدیم به وصال نرسیم. منظور اینه که یه کاری کنیم اینجوری نشیم. نوعی مبالغه ست فقط :)
    تشکر
    :)
    پاسخ:
    مخلصیم :)
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">