دلستون

نگفتنی های از دهان در رفته ی مصطفا
دلستون

نخلستون خونه ی نخلا ؛
دلستون آرامگاه منه.
________________

Home

صفحه اینستاگرام

کانال تلگرام

About

آدرس کوتاه شده برای لینک دادن در بلاگفا :

http://goo.gl/Rql0Wp

.

خنداننده show

شنبه, ۱۰ تیر ۱۳۹۶، ۱۰:۲۹ ب.ظ

همه‌ی ما حداقل یک بار وقتی که با افرادی بوده‌ایم که با آنها رودربایستی داریم، با این صحنه مواجه شدیم که یک نفر، در خیابان یا توی یک فیلم و... فحش‌های رکیکی را به زبان آورده که جز سکوت و خود را به نشنیدن زدن و سرخ و سفید شدن چاره‌ی دیگری نداشته‌ایم!

باری، بعضی از شوخی‌های شرکت کنندگان در برنامه خنداننده شو در بسیاری از ماها همین حس را تداعی می‌کند.

این موضوع که شوخی کردن با اعمالی که از نظر اخلاقی در نهایت قباحت قرار دارند مثل زنا و همجنس‌بازی، که تقریبا همه‌مان در جمع‌های دوستانه یا حداقل پشت شیشه‌ی فضای مجازی انواعش شوخی را با آن کرده‌ایم یا حداقل لطیفه‌هایش را خوانده و خندیده‌ایم، چقدر بد است خود بحث جداگانه‌ای می‌طلبد. اما همین ماها، برای انجام همین شوخی‌ها فیلترهای مشخصی داریم. با هرکدام از افراد دور و برمان یک سطح شوخی تعریف شده داریم که گاهی ناخودآگاه اما بسیار دقیق و هوشمند است!

حال فرض کنید پای تلوزیون نشسته‌اید. با خواهرتان، یا پدرشوهرتان، یا دختر خاله‌ی خانم‌تان، یا دختر ۱۲ ساله‌تان. اینجا دیگر فیلتر دست شما نیست. باید سازنده‌ی برنامه‌ای که به وضوح مخاطبش خانواده‌ها هستند، فیلتر الفاظ و مسائلب که در برنامه‌اش به آن پرداخته می‌شود را تا حد قابل قبول برای همه‌ی خانواده‌ها تنظیم کند.

البته این نه به معنی حمله به آقای رامبد جوان است، نه تیمش و نه شرکت‌کنندگان. و نه به معنی مخالفت با پخش چنین برنامه‌هایی. بلکه کافی است خود تهیه کنندگان و شرکت کنندگان کمی هوشمندانه‌تر و عاقلانه‌تر عمل کنند. باور کنید اجرای استندآپ کمدی بدون هزلیات جنسی هم امکان پذیر و جذاب است. چیزی که در همین برنامه هم بارها و با اجراهای اتفاقاً درجه یک اخلاق مدارانه اثبات شده است.

پی‌نوشت: من خودم طرفدار مجید و میثم هستم!

نظرات (۴)

  • همطاف یلنیـــز
  • سلام سلام
    .
    مجید کیه؟ میثم چیه؟ (تبلیغ پفک نمکی مینو رو یادتونه؟)
    .
    قبلتر خندوانه تماشا می کردم منتهی گرامی والدین چندان تمایلی به تماشا ندارند منم که توفیق اجباری نصیبم شده در جوار آنها بودن، کلهم دورم از فضای شوهای خنندوانه ای ^_^
    .
    بلی منم بارها تجربه کردم تماشای اجراهای زیبا و کمدی طور اشخاص رو بدون تمسخر بدون لودگی بدون شوخی های بوق.
    و چقدر هم لذت بردم
    پاسخ:
    منم خود خندوانه رو‌نمیبینم. فقط همین قسمتای خنداننده شو رو.
  • پـــــر ی
  • من این برنامه رو ندیدم ولی کلا فیلم های سینماییمون هم با شوخی های اروتیک جون می گیرن، انگار نمی تونن از شوخی های موقعیتی استفاده کنن برای ساخت فیلم. 
    پاسخ:
    آسون تره و برای بعضی جوونا جذاب تر!
    موافقم دقیقن
    پاسخ:
    :)
  • آقای روانی
  • خیلیم واضح نبود شوخی هاشون البته من کاملا ندیدم ولی اونایی که داستان دار بود خیلی ضایع نبودن فکر کنم
    پاسخ:
    واضح بودنش هم مگه مطرحه؟
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">