دلستون

نگفتنی های از دهان در رفته ی مصطفا
دلستون

نخلستون خونه ی نخلا ؛
دلستون آرامگاه منه.
________________

Home

صفحه اینستاگرام

کانال تلگرام

About

آدرس کوتاه شده برای لینک دادن در بلاگفا :

http://goo.gl/Rql0Wp

.

کتاب‌های تقریباً تصادفی

چهارشنبه, ۱۸ اسفند ۱۳۹۵، ۰۷:۵۴ ق.ظ

توی این پنج هفته‌ای که گذشت از آغاز دور جدید کتاب‌خوانی، کتاب‌های ناطوردشت (جی.دی.سلینجر)، چشم‌هایش (بزرگ علوی)، گوژپشت نوتردام(ویکتورهوگو)، عزاداران بَیَل(غلامحسین ساعدی) و من زنده‌ام(معصومه آباد) را تمام کرده‌ام.

راستش حوصله‌ی تجزیه و تحلیل مفصل ندارم. به طور کلی اگر بخواهم بگویم، به نظرم گوژپشت نوتردام و چشم‌هایش با این که داستان‌های زیبایی داشتند تا حدودی کسل ککننده بودند و شاید اگر محصول امروز بودند انقدر معروف نمی‌شدند. کتاب ناطوردشت کتاب خوبی بود و‌ارزش خواندن را دارد. عزاداران بیل کتابی است که هرکسی نمی‌پسندد اما به‌نظر من متفاوت و جالب بود و حرف‌های جالبی برای‌گفتن داشت و از زبان جالبی برای بیانشان استفاده شده بود. کتاب من زنده‌ام‌هم‌مانند خیلی از کتاب‌های خاطرات اسرای جنگی ما، واجب است که بخوانیمش!

در حال حاضر کتاب مردی به نام اُوه را در دست مطالعه دارم. در زمان استراحت ظهرها در شرکت هم‌چند صفحه‌ای از کلیله و دمنه می‌خوانم (تا به دلیل سنگینی کتاب خوابم ببرد!)

فعلاً که فراغت و خلوت خوبی برای کتاب خواندن دارم استفاده کنم که بعید می‌دانم این شرایط ماندگار باشد!

  • مصطفا موسوی

نظرات (۸)

فراغتی و کتابی...

خوش به حالت آقا مصطفا!
پاسخ:
ایشالا قسمتت بشه :)
  • چشم به راهم ...
  • من زنده ام خیلی عالی بود
    منی که اهل کتاب قطور نبودم، زمین گیر کرد!
    پاسخ:
    من برعکس با کتابای قطور حال میکنم! قشنگ چندین روز آدمو ببره توی حال و‌هوای خودش!
  • پرستو ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌
  • خوش به حالتون، من تقریبا هیچ‌وقتی برای کناب خوندن ندارم
    پاسخ:
    منم نداشتم. یعنی فکر‌میکردم‌ندارم! با کتابای الکترونیک‌شروع کردم و‌کم‌کم‌کتابای کاغذی رو‌هم آوردم‌توی برنامه. باید یاد بگیریم کتاب خوندن یه فوق برنامه‌نیست که آدم‌وقتشو داشته باشه یا نه، بلکه یه نیاز اصلیه و حتی آدم بهتره بگه وقت برای‌فلان کارو‌ندارم‌چون تایم‌کتاب خوندنمو میگیره! البته‌این ایده آلشه اما به‌هرحال ماها که سرمون از آقای خامنه ای یا مثلا آقای‌اوباما شلوغ تر که‌نیست! درمورد میزان کتاب خوندنشون تحقیق‌بفرمایید!
  • منتظر اتفاقات خوب (حورا)
  • یه لیست کتاب نوشتم واسه تعطیلات بخونم، ناطور دشت هم هست.
    پاسخ:
    تعطیلات یه فرصت طلاییه!
    عالیه که کتابخونی رو گذاشتین جزو برنامه هاتون
    من درباره ی کتابهای خونده شده تا حدود زیادی باهاتون موافقم البته گوژپشت نتردام رو نخوندم هنوز و فکر هم نمیکنم فرصتی پیش بیاد که بخونم.
    مردی به نام اوه رو خیلی دنبالشم بخونم. راستی عاشق کلیله دمنه ام اگر جایی گنگ بودم با کمال میل میتونم کمک تون کنم جزو بهترین نثرهای ادبیات ماست به نظرم:)
    پاسخ:
    ممنونم.‌این نسخه‌ای که گاهی میخونمش کلمه‌ها یا عبارات سختو‌توی پاورقی توضیح داده.
    کلیله و دمنه یه کتاب بدون تاریخ مصرفه :)
    مجموعه داستان فرار، آلیس مونرو
    کتاب های خانم تریسی شوالیه که مخلوطی از تاریخ و توهم هست رو هم بخون
    پاسخ:
    الان حدود ۷تا کتاب توی نوبت دارم! تموم شد باشه :)
    سلام مجدد
    پیشنهادهایی دارم برای خواندن!
    فعلا این دو تایش:
    مردی در تبعید ابدی؛ و سه دیدار. هر دو از نادر ابراهیمی. اولی داستانی است از زندگی ملاصدرا و دومی رمان زندگی امام خمینی (2 جلد هست؛ قرار بوده سه جلد شود که عمر نادر ابراهیمی کفافش را نداد). البته نقدی به سه دیدار دارم که شاید زمانی در وبلاگ بنویسم. ولی حتما ارزش خواندن را دارند.
    پاسخ:
    سلام از ماست
    از نادر ابراهیمی یک عاشقانه‌ی آرام رو به طور ناقص خوندم. امیدوارم‌این کتاب‌هایی که معرفی کردید کمتر از اون کتاب فانتزی باشه!
    چشم حتما یادم میمونه :)
  • خانوم ِ لبخند:)
  • از این لیست کتابا من ناطور دشت و چشم هایش رو خوندم و به نظرم هر دو خیلی خوب بودن...
    اینکه آدم وسط شلوغیاش واسه کتاب جا باز کنه خیلی عالیه : )
    پاسخ:
    آره عالی و‌حیاتیه :)
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">