دلستون

نگفتنی های از دهان در رفته ی مصطفا
دلستون

نخلستون خونه ی نخلا ؛
دلستون آرامگاه منه.
________________

Home

صفحه اینستاگرام

کانال تلگرام

About

آدرس کوتاه شده برای لینک دادن در بلاگفا :

http://goo.gl/Rql0Wp

.

آغاز با فیدیبو

شنبه, ۹ بهمن ۱۳۹۵، ۰۹:۲۵ ب.ظ

دوره ی دبیرستان واقعا بچه‌ی کتاب خوانی بودم. رمان، شعر، کتب مذهبی و غیره. هرچند متأسفانه در انتخاب رمان کمی کج‌سلیقه‌بودم و شاید چون کسی به من کتاب خوبی معرفی نمی‌کرد من هم‌مثل خیلی‌های دیگر متاب‌های افرادی مثل مرتضی مؤدب‌پور و حسن کریم‌پور و حتی فهیمه رحیمی را می‌خواندم! بگذریم.

وارد دانشگاه که شدم به شکل غم انگیزی‌از دنیای‌کتاب فاصله‌گرفتم و حالا می‌خواهم برگردم. فعلا از فیدیبو استفاده می‌کنم. کتاب‌ها را یک چهارم الی نصف قیمت و به صورت قانونی توی گوشی می‌خوانم. هرچند هنوز تعداد و‌تنوع کتاب‌ها به حد کافی نیست و کتاب‌های خارجی‌اش گاهاً  از مترجمین کمتر پیشنهاد شده است. اما در کل راضی‌ام. زمان‌های توی ترافیک‌ماندن و آخر شب‌های تاریک اتاق را حسابی پر برکت کرده. 

تا به حال کتاب‌های «ناطور دشت» از دی.جی.سلینجر و «چشم‌هایش» از بزرگ‌علوی را خوانده‌ام. هنوز برای معرفی کتاب زود است! در مجموع از خواندنشان راضی‌ام اما فکر می‌کنم کتاب‌های بهتری باید بخوانم.

لطفا اگر اهل فیدیبو هستید کتابی از آنجا را معرفی‌کنید. طاقچه هم قابل قبول است!

راستی هم‌اکنون مشغول «عزاداران بَیَل» از غلامحسین ساعدی هستم و کتاب بعدی هم «یوسف» از‌محمود دولت آبادی است.

  • مصطفا موسوی

فیدیبو

کتابخوانی

نظرات (۱۷)

  • بچه پولدار ..*
  • بازار کتاب هم بریز تو گوشی یا تبلت یا حتی روی کامپیوتر و حالشو ببر. 
    پاسخ:
    سلام. ممنونم. الان ریختم. از محیط عجیب غریب و نامتعارف و غیر یوزرفرندلی‌ش تعجب کردم. اما وقتی دیدم برنامه روی کتابای مذهبی تمرکز داره تعجبم از بین رفت!‌آخه چرا بچه مذهبی‌ها حتی کارای نوینشون هم از بوی کهنگی میده؟ 
    یادش به خیر 
    دبیرستان
    :)

    پاسخ:
    بله :)
  • پرهون | Printemps
  • سلام
    من از طاقچه استفاده می کنم.

    به نظرم عضو گودریدز بشید. می شه از نقد و نظر کتابخونای دیگه استفاده کرد و کتاب خوب خوند.
    پاسخ:
    سلام. خب می‌فرمودسد توی طاقچه چه کتاب خوب و‌جالب توجهی خوندید که ما هم استفاده کنیم.
    اتفاقا توی گود ریدز عضو هستم!
  • پرهون | Printemps
  • البته اونجا نسخه پی دی اف کتاب نداره ها. یه سایتیه که کتابخونا گزارش کتاب خوندنشونو می نویسن.
    پاسخ:
    بله در جریانم. منتهی تازه عضو‌شدم و هنوز وقت نکردم‌خوب بچرخم و بخونم نظرا رو :)
  • پرستو ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌
  • این دو تا کتابی که گفتی فوق العاده ان. خب راستش فک می کنم خیلیا دوره نوجونیشون رو با کتابای فهمیه رحیمی گذروندن، دوره سنی من خیلی کتابای نسرین ثامنی و فهمیه رحیمی طرفدار داشت. و یا بامداد خمار فتانه حاج سیدجوادی و یا کتابای سیدنی شلدون. بد هم نیست، لزوما هم کج سلیقگی نیست یه دوره بود که باید تجربه می شد.
    نمی دونم طاقچه یا فیدیبو این کتابا رو داره یا نه، ولی من توصیه می کنم این کتابا رو حتما بخونی. البته شایدم خوندی :)
    مسیح باز مصلوب از کازانتاکیس
    نمایشنامه عشق لرزه و‌ نوای اسرارآمیز از اریک امانوئل اشمیت 
    ۱۹۸۴ جورج اورول 
    صدسال تنهایی از مارکز 
    تهوع از ژان پل سارتر 
    یک مرد از اوریانا فالاچی 
    البته همه شونو میشه از نت دانلود کرد، من پی دی اف همشو‌دارم.خواستی بفرستم.
    پاسخ:
    نه ممنون، تصمیم دارمبرای رعایت حقوق مؤلف و ناشر کتابای پی دی اف رو استفاده نکنم.
    آره بامدادخمار رو یادمه! بعگه هرحال ترجیح میدادم عوضش کتاب‌های پر مغز تری می‌خوندم. از این کتاب‌ها هم هیچ‌کدومو نخوندم. صدسال تنهایی رو می‌خواستم بخونم که ترجمه‌ی مورد نظرمو نداشت. اون ۱۹۸۴ رو فکر کنم داشت. ممنونم از معرفی‌تون :)
    پیشنهاد می کنم پراکنده کتاب نخونین. 
    هدفمند خوندن آدمو مشتاق تر هم می کنه.
    پاسخ:
    آره موافقم. ولی خب فعلا دارم نرمش میکنم تازه!
  • مجله ویترینو
  • موفق باشید ...
    مشتاق دیداریم ...
  • پرهون | Printemps
  • اونایی که در طاقچه خوندم و امتیاز از پنج:

    ناطور دشت: 5
    دست های آلوده: 4
    پستچی: 2
    سنگی بر گوری: 5
    قمارباز: 3
    صدای تو خوب است: 3
    اورازان: 2
    به دادم برسید: 2
    جغرافیای رازها: 3
    اخلاق جنسی: 2
    فارسی شکر است: 3
    زبان جسم: 1
    مدیر مدرسه: 4

    پاسخ:
    مدیر مدرسه و فارسی شکر است و ناطور دشتو خوندم. بقیه هم ایشالا میخونم. ممنون :)
    خوبه که آدم اونقدر کتاب بخونه که ببینه چه سبک نوشتاری رو دوست داره و با کدوم نویسنده بیشتر ارتباط برقرار میکنه که خب منم متاسفانه هنوز انقدر نخوندم که به این مرحله برسم! 
    پاسخ:
    اعتراف خوبی بود! :)
    بعد قرن ها دوری یه سلام میکنم به دوست عزیزم. از اونجا که بنده جزو قشر کتابخان کشور نیستم هیچ کتابی رو معرفی نمیکنم. اما چند وقته دارم یه کارایی میکنم. کتاب چهار اثر فلورانس اسکاول شین رو بهت پیشنهاد میکنم. البته این پیشنهاد خودم نیست پیشنهاد یکی دیگه س
    پاسخ:
    همین که تلاش خودتو کردی کامنت بذاری ستودنیه! ممنون !
    من از اون خوره های کتابم که به شدت از کتاب خوندن مجازی فراری ام!
    کتاب رو باید بگیری تو دستت و بوی کاغذ هاش رو حس کنی:)
    ولی برای شروع آثار دولت آبادی(مخصوصا کلیدر) ، آثار نادر ابراهیمی (برجاده های آبی سرخ) (آتش بدون دود) رو پیشنهاد میکنم. البته اگر نخوندید هنوز.
    از خارجی ها با آثار استر خوب ارتباط برقرار میکنم هرچند خیلی ها دوستش ندارن. ناپیدا، اوهام، دیوانگی در بروکلین . بخور و نمیر
    نیمه ی غایب حسین سناپور رو هم تابستون خوندم و خیل یخوشم اومد ازش و........
    خواستین بازم خدمت میرسم
    پاسخ:
    به خاطر هزینه‌ی کمتر، حفاظت از محیط زیست، در دسترس بودن به ویژه در شب‌ها،امکان اضافه کردن محتواهای چند رسانه‌ای و... میشه گفت کتاب الکترونیک هم به اندازه کتاب کاغذی مفیده‌ به نظرم.
    درمورد معرفی‌ها، دولت‌آبادی رو به زودی شروع می‌کنم. هرچند کلیدر فقط کاغذی‌ش موجوده ولی در آینده خواهم خوندش.
    نادر ابراهیمی یکی از کتاباشو صوتی گوش دادم زیاد ارتباط برقرار نکردم ولی شاید چون صوتی بوده.
    بقیه رو‌هم نمی‌شناسم ولی معرفیاتون توی ختطرم میمونه برای انتخاب‌های آینده:)
    راستی اگرطرفدار رمان های روسی هم باشید بگید یه چند تایی رو معرفی کنم بهتون:)
    پاسخ:
    اونقدری حرفه‌ای نیستم که به تفکیک کشور بدونم! 
    حقیقت اینه که هنوز نمیتونم از حس خوب ورق زدن کتاب بگذرم :) 
    پاسخ:
    سلیقه‌ست دیگه :)
    سلام 
    راستش من کتابخوان مجازی نیستم مگر اینکه مجبور باشم مثلا نسخه چاپیش پیدا نشه؛ پس نمیدونم کتابهایی که معرفی میکنم تو فیدیبو و طاقچه هست یا نه : 
    جاناتان مرغ دریایی(ریچارد باخ )؛ سه شنبه ها با موری (میچ آلبوم )، فراتر از بودن (کریستین بوبن )؛ مادام کاملیا(الکساندر دوما پسر )؛ گتسبی بزرگ( اسکات فیتس جرالد )؛ بادبادک باز(خالد حسینی)؛ استخوان های دوست داشتنی (آلیس سبالد ) ؛ من ملاله هستم، اتوبیوگرافی هست ولی برای من واقعا جالب بود( ملاله یوسفزی _کریستینا لمب )؛ غرور و تعصب (جین آستین ) ؛ جین ایر و بلندی های بادگیر ( خواهران برونته ) ؛ آنا کارنینا (تولستوی ) ، این ها رو که هیچ کدومشو از دست ندید:) آثار چارلز دیکنز رو هم من خیلی دوست دارم ؛اما از بین نویسندگان ایرانی به شخصه آثار مصطفی مستور رو دنبال میکنم ؛ کتاب یوزپلنگانی که با من دویده اند و دوباره از همان خیابان ها از بیژن نجدی رو به خاطر تشخیص ها و تعبیرهای بی نظیرش پیشنهاد میکنم ؛ جای خالی سلوچ و سلوک و ... دولت آبادی  و آثار نادر ابراهیمی هم که گفتن نداره اصلا ... فعلا همینا:)
    پاسخ:
    سلام
    چارلز دیکنز فکر کنم مرواریدشو خیلی وقت پیش خوندم. بقیه رو هیچ کدوم نخوندم! البته فکر می‌کنم از اینایی که معرفی کردید بعضیاش باید عاشقانه محض باشه (مثل غرور و تعصب که فیلمشو دیدم). و باید بگم رمان‌های اینجوری در درجه دوم علاقه‌م قرار داره. الان کدوماشون اینجوریه؟! اعتراف کنید!
    ولی از شوخی گذشته بابت معرفیاتون ممنونم. بعضیاش نسخه‌ی مجازیش هم هست مثل  جاناتان مرغ مریایی.
    سلام 
    اعتراف من به ضرر شما تمام خواهد شد:)
    از این بعد نگاه نکنید من وقتی غرور و تعصب رو تموم کردم نه به خاطر عاشقانه بودنش چون عاشقانه تر از این هم خونده بودم بلکه به خاطر داستان گویی بی نظیرش واقعا ذوق زده بودم ؛ فیلمش رو هم دیدم ولی به نظرم به پای کتاب نمیرسه و این کتاب به عنوان یکی از صد کتابی هست که الهی قمشه ای معرفی کرده باید قبل از مرگ بخونید؛ گتسبی بزرگ هم مضمون عاشقانه داره ولی حتی تو دانشگاه های آمریکا هم این کتاب مورد بحث و تدریس قرار میگیره به عنوان یکی از کتابهای استاندارد، اینم به خاطر عاشقانه بودنش فکر نمیکنم باشه:) ، بقیه رو لو نمیدم؛ پس پسر خوبی باشید، به حرف من گوش کنید و همشون رو بخونید :) ؛ راستی کتاب سفرنامه ی برادران امیدوار رو من تازه شروع کردم ولی کتاب جالبیه نه از بعد ادبی ولی اطلاعات جالبی میده ... باز داشتم از اینجا رد میشدم کتابی به ذهنم رسید معرفی میکنم؛ موفق باشید:)  
    پاسخ:
    ممنونم :)) بازم از این ورا رد شین :))
    سلام 
    به مناسبت دهه ی فجر تو وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی (میدان بهارستان) نمایشگاه کتاب هست با تخفیف 40 درصد، نمایشگاه خیلی بزرگی نیست اما کتاب های خوبی میشه با قیمت خوب خرید؛ گفتم شاید به دردتون بخوره بهتون بگم:)
  • مجله ویترینو
  • سلام دوست عزیز ، لطفا ما رو با نام مجله ویترینو لینک کنید ...
    موفق و موید باشید ...
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">