دلستون

نگفتنی های از دهان در رفته ی مصطفا
دلستون

نخلستون خونه ی نخلا ؛
دلستون آرامگاه منه.
________________

Home

صفحه اینستاگرام

کانال تلگرام

About

آدرس کوتاه شده برای لینک دادن در بلاگفا :

http://goo.gl/Rql0Wp

.

عجب زندگی شگفت انگیزی! قسمت آخر

پنجشنبه, ۷ بهمن ۱۳۹۵، ۱۲:۵۴ ق.ظ

زیاد نمی‌خواهم لِفتش دهم. در پست قبل از اتفاقات کوچکی گفتم که به صورت تصادفی می‌توانست بر اتفاقات بزرگی تأثیر بگذارد.

حال می‌خواهم بگویم زندگی یک انسان، حتی اگر از دید خودش بی اهمیت و بی‌ثمر باشد، دست کم مثل اتفاق کوچکی است که اندازه‌ی یک خرابی چرخ دوچرخه یا یک آدرس پرسیدنِ عابری ناشناس می‌تواند چنان اتفاقات بزرگی را رقم بزند که فکرش را هم نمی‌توان کرد!

وقتی در فیلم It's a wonderful life آن مرد دیگر از همه جا برید و حس کرد ثمره‌ی عمرش به باد رفته و یک عمر بیهوده زندگی کرده، هیچ چیز نمی‌توانست زیباتر از این باشد که به او نشان داده شد که اگر تو ابداً در دنیا نبودی، اصلا شاید سرنوشت جهانی عوض می‌شد. و این را آنقدر زیبا نشان دادند که اصلا حس نمی‌کردی اغراق و خیال‌پردازی است.

اما این را هم باید بگویم که زندگی یک انسان یک اتفاق نیست؛ و مثل آن مثال‌ها، تصادفی غیر قابل کنترل و غیر قابل برنامه ریزی هم نیست. زندگی هر انسان اتفاقی ممتد و جاری است که هر لحظه خود انسان می‌تواند آن را هرجور بخواهد تغییر دهد. و این اتفاقات کوچک می‌تواند اتفاقت مهمی را، مستقیم یا حتی خیلی غیر مستقیم تحت تأثیر قرار دهد. پس هر انسانی می‌تواند اتفاقات بزرگی را رقم بزند و دنیا مگر چیست؟ مجموعه‌ای از این اتفاقات. هر انسان می‌تواند جهانی را تحت تأثیر قرار دهد. بی آن که این مسئله خیال پردازی باشد!

پر حرفی کردم. همین‌ها را می‌خواستم بگویم. همین که هر کدام از ما یک قطعه از خرپاهایی هستیم که یک‌سازه‌ی بزرگ، مثل همین برج ایفل زیبا را تشکیل داده‌ایم. مبادا روزی دیوانگی کنیم و با خود بگوییم:«ای بابا میلیون‌ها قطعه‌ی ریز و درشت! من نباشم که کسی کک‌اش نمی‌گزد.»

دنیا یک سازه‌ی خرپایی بزرگ و زیبا است و زندگی هرکدام از ما یکی از تکه‌های آن است. تکه‌هایی که، زندگی‌هایی که همه در کنار هم معنی پیدا می‌کنند. عجب زندگی شگفت انگیزی!


نظرات (۸)

  • پرستو ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌
  • من اینجوری بهش نگاه نمیکنم. بیشتر از شگفت انگیز عذاب آوره
    پاسخ:
    یه «چون» اول نظرتون بذارید درست میشه!
  • محسن رجب پور
  • شروع خوب، بدنه‌ی عالی و نتیجه‌گیری کاملاً مربوط،
    و قشنگ نبشتی رفیق عزیز.
    پاسخ:
    مچکرم رفیق شفیق!
    چه خوب میشد اگه همه همین نگاه رو به زندگی داشتیم
    پاسخ:
    ایشالا که کم کم به این نگاه برسیم :)
    سلام 
    منم به این سلسله ی اتفاقات معتقدم و چیزی شبیه این موضوع رو تو یکی از کتابهای میچ آلبوم هم خونده بودم؛به نظرم داستان ها و فیلم هایی که به روش سیال ذهن هست و این اواخر زیاد هم شده درک این اتفاقات رو هم راحت تر میکنه، بااین همه باز برام جالبه که فیلم رو هم ببینم و اتفاقا به کسی هم باید معرفی کنم ؛ ممنون از معرفیش آقای موسوی
    پاسخ:
    خواهش می‌کنم.
    جالبه بدونید فیلم مال بیش از ۵۰ سال پیشه!
    به نظر منم زندگی سلسله ای از اتفاقاته، 
    آدم ها از سری اتفاقاتی که کنار هم میشینن و معنی خاصی نمیدن میگذرن ولی از کنار یک اتفاق خاص( که یک در هزار اتفاق میافته) نمیگذرن!! در صورتی که اینم از جنس همون اتفاقاست و فقط شانس اتفاق افتادنش کمتره و دلیلی بر خاص بودن یا هذفمند بودنش نیست، ابن دید ماست که پدیدرو خاص میکنه! در واقع و در نگاهی از بالا، زندگی کلا یه سری اتفاق زنجیره ای که میتونه خاص باشه یا نباشه. مثل اوربیتال ها که احتمال حضور الکترون در اطراف هسترو زیاد میکنن! اوربیتال ها، مسیرهای زندگین! و البته بعضی وقتا داستان تئوری آشوب و اثر پروانه ای رو هم باید در نظر بگیریم!
    پاسخ:
    بله تئوری آشوب که توی پست قبل هم گفتم همونطوری که می‌تونه منشأ ت س و نا امیدی باشه میتونه منشأ امید و تحرک هم باشه. همیشه موقع شروع یه کار مثبت میشه گفت شاید این کار من مقدمه ی یه تغییر بزرگ‌باشه!
  • بچه پولدار ..*
  • ادبیاتتون جالبه. موفق باشید . 
    پاسخ:
    ممنونم :)
    فیلم رو دیدم ؛ باید بگم توضیحات شما برای من جالب تر از فیلم بود:) 
    باز هم ممنون
    پاسخ:
    الان این تعریف از پست من بود یا انتقاد از این که فیلم به اندازه ی کافی جذاب نبود که معرفی بشه؟!
    خواهش می‌کنم :)
    با یه تیر دو نشون زدم معلوم نبود؟! :)
    پست شما قشنگ تر بود؛ از فیلم فقط اول و آخرش رو دوست داشتم بقیه برام کسل کننده بود و بنابراین به جای توصیه به دیدن فیلم؛ مضمونش رو برای دوستم توضیح دادم؛ راستش به خاطر ذوق کنندگی تون منتظر بودم فیلم قشنگ تری رو ببینم :))
    اما باز هم ممنونم:)
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">