دلستون

نگفتنی های از دهان در رفته ی مصطفا
دلستون

نخلستون خونه ی نخلا ؛
دلستون آرامگاه منه.
________________

Home

صفحه اینستاگرام

کانال تلگرام

About

آدرس کوتاه شده برای لینک دادن در بلاگفا :

http://goo.gl/Rql0Wp

.

ترس

دوشنبه, ۲۵ خرداد ۱۳۹۴، ۱۱:۱۰ ق.ظ

آدم ها اکثرا می ترسند. حتی شما دوست عزیز. اما این که خوب است یا بد است...

مثلا اگر از مردم ترسیدید و از خدا نترسیدید، ای وای! ریا کار و کافر شده اید. اگر از خدا ترسیدید و از مردم نترسیدید، آخ جان! مومن شده اید. اگر نه از مردم ترسیدید و نه از خدا. بدانید که زبانم لال بی آبرو شده اید.و اگر هم از جهنم ترسیدید بدانید که متاسفانه پیر شده اید!

همینطور اگر از تنهایی ترسیدید بدانید عاشق شده اید و اگر از گریه کردن ترسیدید بدانید مغرور شده اید و الی آخر...

آدمیزاد را می شود از ترس هایش شناخت.

  • مصطفا موسوی

افاضات

نظرات (۱۷)

سلام
درود 
مطلب خوبی
منم ترس دارم!
با تبادل لینک موافقی؟
راستی من تو وبلاگم نحوه و شیوه صحیح وبلاگ نویسی رو آموزش میدم 
خوشحال میشم سر بزنید و بخوانید
آدرس ما:
http://howblog.blog.ir

اولین مطلب هم منتشر شده که واقعا میتونه کمک بسیاری به شما کنه
پاسخ:
سلام. عجیبه که کامنت تبلیغاتی مطلب رو بخونه اما خب بازم بهتر از حالت اسپم هست . پس ممنون!
راستش تبادل لینک بیشتر به درد وبلاگ ها و سایت های تجاری می خوره. پس ضمن تشکر از شما، مخالفم :)
اِیییییییی واااااااای فکر کنم ریا کار و کافر شدم!
خیلی خیلی مزخرف!
پاسخ:
دور از جان.
چی مزخرفه؟! مطلب من؟! فکر نکنما!
  • نیمه سیب سقراطی
  • یکی رو میشناختم که زل زد تو چشمامو گفت من به ترس هام افتخار میکنم ! الان یادش افتادم :)
    پاسخ:
    بله گاهی ترس های آدم ارزشمندن. مثلا گاهی ترس از این که مادر آدم بفهمه که آدم داره چه غلطی می کنه! که نشون دهنده ی حیا هست. و افتخار کردن هم داره. مخصوصا الان که می بینیم بعضی از این نسل جدیدیا این ترسو ندارن که بهش افتخار کنن. و از اینجور موارد...!
    لینک؟ (البته دلستون لینک شده بود، من اینجا لینک نشدم!)

    نه. منظورم اینه که ترس از مردم و نترسیدن از خدا مزخرفِ. حس خوبی نداره.
    پاسخ:
    وبلاگ شما توی پست "خانه ی دوست کجاست" اومده و فهرست پیوند ها رو هم چند وقت بود به روز نکرده بودم. ضمن این که هنوز زیاد نخوندم و نمیشناسم وبلاگتون رو، ایشالا دفعه ی بعد که لیست پیوند ها رو به روز کنم :)
    از خودمون ترسیدن چه حکمی دارد؟

    پاسخ:
    فکر کنم دو حالت داره. یا خودمون رو نشناختیم. یا خیلی شناختیم و به نتیجه ی خوبی نرسیدیم!
    نمیدونم، خودتون بگید چه حکمی داره؟!
    خب این ترس های منه:
    از تاریکی ... از اینکه در سکوت کامل یهو از در و پنجره صدا بیاد ... از جای تنگ و تاریک ... از عذاب قبر ... از بر باد رفتن آبرو ... از ناامید شدن خدا و فرمانده و تمام فرمانده های پیشین از من ... از ارتفاع ... از دروغ بودن تمام چیزهایی که شنیدم و دوست داشتم ... از از دست دادن عزیزانم ... از آدم نشدن ... از وقت هدر دادن ... از به آرزوها و خواسته هام نرسیدن ... از موجوداتی مثل مارمولک و قورباغه و مار و سوسک و دزد و ... از درمان نشدن ... از ازدواج با کسی که باعث پسرفتم بشه...

    اینا رو برای خود شناسی نوشته بودم قبلاً...
    من چجور آدمی ام به نظرتون؟
    پاسخ:
    به نام خدا
    ترسو!

    (شوخی!)
    راستش به نظرم نمیشه کلی نظر داد. مخصوصا این که شما همه ی چیزایی که یه نفر ممکنه نگرانش باشه رو به عنوان ترس آوردید. مثلا ازدواج نا موفق یا نرسیدن به آرزو ها ترس نیست، یا ترس از دروغ بودن باور ها. اینا نگرانیه بیشتر. به نظرم آدم معمولا از یکی دو تا چیز بیشتر نمی ترسه به معنای واقعی...
    شاید برای بقیه نگرانی باشه ولی برای من ترسه.
    من اگه به آرزوهام نرسم و یا ازدواج ناموفق داشته باشم خسران عظیمی خواهم داشت...
    پاسخ:
    خب به آرزو نرسیدن خیلی کلیه! یا مثلا بلانسبت شما آدم نشدن... به نظرم حدی از نگرانی که بهش ترس میگن رو شما خیلی پایین در نظر گرفتی :)
  • انارماهی : )
  • و از امیدهایش ...
    پاسخ:
    بله ممنون. هروقت ترس میاد امید هم جفتشه :)
  • نیمه سیب سقراطی
  • درمانگاه ترس درمانی و مشاوره راه انداختین جناب موسوی ؟؟؟ :)))
    پاسخ:
    بله! شما موردتون چی بود؟ توی لیست که چیزی ننوشته!
    یا خیلی شناختیم و به نتیجه ی خوبی نرسیدیم!

    yea
    پاسخ:
    البته خدایی نکرده!
    من ترس را دوست دارم چون باعث شجاعت میشه
    پاسخ:
    ترسی که باعث شجاعت میشه...
    ؟
    نمیدونم باید بیشتر فکر کنم!
    به هر حال ترس هایی وجود دارن که دوست داشتنی هستن:)
  • خانم گلآبی
  • تغییر مکان دادم آخرش :|
    پاسخ:
    خوش گلدی! اینجا بهتره از اونجا. علی الحساب، تا بلاگفا درست بشه تجربه می کنیم. فوقش بر میگردیم! هزینه که نداره:)
  • خانم انـــــار
  • با بلاگ گار کردن خیلی سخته !!! ناشی ناشی ام.... :(((((
    پاسخ:
    شمام خوش اومدی! نفرمایید! از کار کردن به جوارح آدم که سخت تر نیست:))
  • کروکودیل پیر
  • من از پروانه می ترسم. تکلیف چیه؟! چجوریم؟!
    پاسخ:
    پروانه ها وقتی که می سوختن
    تقدیرتو دوختن به تقدیرم
    هر وقت دلت می گیره می سوزم
    هر وقت دلت می سوزه می میرم

    شما علاوه بر گوش دادن آهنگ پروانه ها از محسن چاوشی میتونید درمورد پدیده ی "اثر پروانه ای" توی اینترنت یه جستجویی بکنید که بدونید ترستون بی دلیل هم نیست!
    چه تقسیم بندی خوبی کردید در مورد ترس!بله به نظرم میشه آدما رو از ترساشون شناخت
    پاسخ:
    ممنون، درسته :)
  • خانم انـــــار
  • آدم از جن بترسه چ جور شخصیتی داره؟! میشه لدفن موشکافی کنین ؟:D
    پاسخ:
    نه من از موی جن بدم میاد و چندشم میشه :|
  • خانم انـــــار
  • تنکعو ^ـــ^
    پاسخ:
    خواهش!
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">