دلستون

نگفتنی های از دهان در رفته ی مصطفا
دلستون

نخلستون خونه ی نخلا ؛
دلستون آرامگاه منه.
________________

Home

صفحه اینستاگرام

کانال تلگرام

About

آدرس کوتاه شده برای لینک دادن در بلاگفا :

http://goo.gl/Rql0Wp

.

درباره ی سعید طوسی

چهارشنبه, ۲۸ مهر ۱۳۹۵، ۰۹:۲۳ ق.ظ

صرف نظر از درست یا غلط بودن این خبر زشت،

این که توقع داشته باشیم قاری قرآن حتما خوب باشد یا گناه نکند مثل این است که توقع داشته باشیم استاد حقوق کار خلاف قانون انجام ندهد...


بعداً نوشت: آیه 5 سوره جمعه: "مَثَلُ الَّذِینَ حُمِّلُوا التَّوْرَاةَ ثُمَّ لَمْ یَحْمِلُوهَا کَمَثَلِ الْحِمَارِ یَحْمِلُ أَسْفَارًا ...."


نظرات (۱۰)

  • عطیه میرزاامیری
  • یا مثلا دندون پزشک ،دندون درد نگیره!!!

    ولی خب به نظرم در مورد یه قاری قرآن این مثال ها فرق داره.مگه نه اینکه میگند قرآن روی دل و ذهن آدما تاثیر میذاره؟
    پاسخ:
    این آقا که از معاویه و شمر و امثالهم که بیشتر قرآن نخونده بود! قرآن پتانسیل اینو داره که روی ذهن افراد تأثیر بذاره. اما وقتی خود طرف کر باشه چه قرآن بخونه چه هر کتاب دیگه ای...
    سعدی این آیه ای که توی بعدا نوشت آوردم رو اینجوری نقل میکنه:

    دو کس رنج بیهوده بردند و سعی بی فایده کردند یکی آن که اندوخت و نخورد و دیگر آن که آموخت و نکرد.


    علم چندان که بیشتر خوانی

    چون عمل در تو نیست نادانی


    نه محقق بود نه دانشمند

    چارپاپیی برو کتابی چند

    آن تهی مغز را چه علم و خبر

    که بر او هیزم است یا دفتر




  • بانوچـ ـه
  • ما فقط 14 معصوم داریم.
    پس این انتظار اشتباست که بگیم فلانی قاری قرآن بوده خطا نکنه، مگه هست آشپزی که هیچوقت غذاش نسوزه؟ دکتری که مریض نشه؟ پلیس راهنمایی رانندگی که تصادف یا تخلف نکنه، معلمی که نابلد باشه و...


    پاسخ:
    همینطوره. ضمن این که فرقی نمیکنه خاطی از چه قشری باشه و باید به سزای عملش برسه، خدشه ای هم به هم صنفی های اون و یا کاری که میکنه وارد نیست.
  • مــیـمـ‌‌‌‌ ‌‌‌‌
  • صرف نظر از درست یا غلط بودن این ماجرا
    اینکه کسی که عنوانی رو به دوش میکشه عملی به این پستی و قباحت رو انجام بده
    صدبرابر زشت تر از اینه که آدمی از روی جهل کاری رو انجام بده
    هوم؟
    من خودم به دندون پزشکی که دندون درد گرفته و دندون دردش از روی غفلت بوده
    اعتماد نمیکنم

    پاسخ:
    خب زشتی کار رو بیشتر میکنه صد در صد. اما همونطوری که گفتم دلیلی نمیشه به صنف اونها یا کاری که میکنن ربطش بدیم. همونطوری که دلیلی نداره اگه یه دندون پزشک دندون درد گرفت بگیم همه دندون پزشکا بهداشت رو رعایت نمیکنن یا از این مسخره تر بگیم که اصلا علم دندون پزشکی ایراد داره!
  • خمار مستی
  • قلبم به درد اومد ازین ننگ...

    پاسخ:
    واسه بچنه مذهبیا خیلی سنگینه واقعا..‌
    من از وقتی شنیدم هنوز داره تنم میلرزه از ارتکاب خود اون عمل... 

    خدا خودش فرموده که اون انسان هایی که یه مرضی روحی در وجودشان هست و به فکر اصلاح نمیفتن و این مرض زیاد میشه (فى قلوبهم مرض فزادهم الله مرضا..)
    خدا می دونه چند بار با صوت جلیل این آیه رو خونده..


    پاسخ:
    آدم می‌مونه چی بگه. خدا آخر و عاقبت همه مونو به خیر کنه
    چرا من از همه جا بیخبرم همیشه
    پاسخ:
    حالا نیست خیلی خبرای خوب و قشنگی هم هستن!
    سلام
    واقعا چرا یه لحظه هم فکر نکردید که  این خبر دروغه
    براتون متاسفم که سریع این فکر رو کردید و سریع تر یه نوشته هم در موردش گذاشتید و ایه اوردید و استدلال کردید و با شمر و یزید هم مقایسش کردید
    براتون متاسفم و البته برای خودم بیشتر متاسفم که توی کانالتون بودم و مدت ها وبلاگتون رو دنبال کردم و مطالبتون رو خوندم
    شما که ایه میارید برید دنبال اون ایه که میگه زود قضاوت نکنید و ابروی مومن رو نبرید
    کاش بیشتر به کارایی که میکنیم فکر کنیم
    من وبلاگم رو پاک کردم تا دیگه توی این جور فضاهای مسخره نباشم
    وبلاگ پاک شدم:studentnote.blog.ir
    پاسخ:
    برادر چرا انقدر جوش آوردید؟ من که همون اول گفتم نمیدونم خبر درسته یا غلط! و متنی که نوشتم هم کلا مستقل از این خبر بود. تو جمله ی اول هم تأکید کردم کا احتمالا چشمتون بهش نخورده
    ممنونم که مدتها مخاطب من بودید. امیدوارم از این به بعد هم باشید :)
  • علی کافه چی
  • بیشتر از عمل زشت این آقا نوع برخورد حکومت و قوه ی قضاییه با این مسئله ست که با عث انزجار و تاثیر چند برابر بدتر ماجرا روی اذهان عمومی میشه.
    وقتی که این مسئله مسکوت می مونه و منع پیگیری قضایی براش صادر میشه قلب رو بیشتر می سوزنه و جامعه رو بدبین تر می کنه به این قشر.

    همیشه حکومت ما متخصص گل به خودی زدن بوده. برای کنسرت و فوتبال، علمای اعلام کفن می پوشن و فریاد وا اسلاما سر میدن، اما برای این جور مسائل ترجیح میدن به تهجد شون بپردازن.
    این تناقضات باعث میشه که من بچه مذهبی هم نسبت به همه چیز بدبین بشم.
    پاسخ:
    اینا انقد گل به خودی زدن که دیگه به عضویت تیم حریف در اومدن برادر! با این روند تهشم سقوط میکنیم دسته پایین تر و نهایتا تیم منحل میشه!
    چند نکته راجع به نظر آقای کافه چی:
    1- خیلی زود قضاوت کردید ظاهرا... خیلی. این اتهامات ممکن است فردا به من یا شما هم زده شود؛ آیا می پسندید به صرف اتهام، فردی شما را مرتکب بداند؟ بعید می دانم...
    2- منع پیگیری قضایی؟ مگه چنین چیزی هم داریم؟ احتمالا منظور شما منع تعقیب است... و این خیلی متفاوت با چیزی است که شما نوشته اید و اصلا گمان نکنم منع پیگیری در دستگاه قضایی معنا دهد!
    3- بعضی مشهورات را خوب و راحت می شود گفت در جدل؛ ولی این که چه قدر بهره از حقیقت دارند را لابد نمی توان این قدر راحت تشخیص داد... مثلا می توان گفت مگر دین مخلف شادی و تفریح است و اگر نه، عالم را چه کار به کنسرت و فوتبال؟ ولی این مغلطه است! و متاسفانه زمان زمان همین جور حرف هاست...
    یا حق
    پاسخ:
    علی آقا، آقا مهدی
    آقا مهدی، علی آقا
  • فاطمه (خط سوم)
  • اینهمه قران خوند تو دلش اثر نکرد عایا؟
    حتی تصورشم وحشتناکه چه برسه عملش. قطعا مشکلات جسمی و روانی داشته این آقا
    به هرحال حرفی که نوشتید منطقی بود به نظرم
    پاسخ:
    ممنون
    حالا شمام محاکمه نکرده پیش قاضی نرید :)
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">