دلستون

نگفتنی های از دهان در رفته ی مصطفا
دلستون

نخلستون خونه ی نخلا ؛
دلستون آرامگاه منه.
________________

Home

صفحه اینستاگرام

کانال تلگرام

About

آدرس کوتاه شده برای لینک دادن در بلاگفا :

http://goo.gl/Rql0Wp

.

چالش های رمضان/ ۳ و ۴

پنجشنبه, ۲۷ خرداد ۱۳۹۵، ۱۰:۳۳ ق.ظ

سه: «روزه می‌گیریم که حال گرسنه ها و فقرا را درک کنیم.» چه کسی این جمله را گفته؟ چرا بیخودی فلسفه تراشی می‌کنید؟ درک حال گرسنگان یکی از «پیامد»های روزه داری ست نه «دلیل» آن. وگرنه روزه به خود آنها هم واجب نمی‌شد!

دلیل اصلی اینکه روزه واجب شده را فقط کسی که واجبش کرده می‌داند. اما به نظر بنده، ما روزه می‌گیریم تا چند روز از سال چیزی یا کاری که دلمان می‌خواهد و می‌توانیم انجامش دهیم(و برخلاف مورد مشابه، رژیم گرفتن، برایمان ضرری هم ندارد) را انجام ندهیم، فقط به خاطر خواست خدا. یعنی تنها ۸ درصد از روزهای سال تمرین کنیم نفس ما برای ما تصمیم نگیر. تمرین است. شاید کاملا موفقیت آمیز نباشد اما باید باشد.

چهار (شوخی): دوستان اینستاگرامی، خیلی ممنونیم که حواستان هست عکس غذاهای خوشمزه تان را بعد از افطار بگذارید. اما باور بفرمایید این اینستاگرام از خدا بی خبر در طول روز هم آن عکس ها را نشان می‌دهد!

نظرات (۲)

  • پرهون | Printemps
  • سلام
    داشتم توی ترجمه سوره بقره می خوندم نوشته بود این عدد سی برای روزه گرفتن واسه شما لازمه! حتی اگه ماه رمضون پرش نکردید در طول سال پرش کنید که براتون بهتره. خیلی وقتا یه چیزایی برامون خوبه اما ما درکش نمی کنیم. مثل دوایی که دکتر می ده و ما شاید کاهلی کنیم تو خوردنش. به نظرم خیلی جاها نباید دنبال دلیل گشت. اما اینو مخالفای روزه و دین ما نمی تونن بفهمن. با وجودی که یهودی، مسیحی و زرتشتی هم توی دینشون روزه دارن به نحوی، اما همه انگشتا سمت من و شمای مسلمونه!
    پاسخ:
    جالبه بدونید خود ما مسلمونا هم خیلی هامون با این قضیه مشکل داریم. یکی از همکارام میگفت کجای قرآن گفته روزه واجبه؟! و وقتی آیه 183 سوره بقره (عمدا شماره آیه رو گفتم) آوردم براش گفت: عه؟! چه جالب!
    ضمنا الان دیگه جوری شده که کاری به مسلمون و یهودی و ... ندارن، کلا با مذهب داشتن مشکل دارن بعضیا!
    دقیقا موافقم.
    یه ماه در سال میخوای گوش به حرف کسی بدی که خودش بارها تاکید کرده که منو بخونید من گوش میدم و براتون براورده میکنم!!!

    درباره ی پاسخی که به پرهون دادید هم باید بگم که هرسال داره به جمعیت کسایی که احساس مسئولیت میکنن برای حمله کلامی به روزه دارا و البته مشکل دارن کلا با دین و مذهب (هردو)
    ما مسلمونا هم معمولا ضعیف ترین دفاع رو داریم چون به یمنِ دینِ تلقینی کمترین آگاهی رو داریم نسبت به دینمون و احکامش
    مطالعه و تحقیق و اینا هم که یوخ...
    پاسخ:
    هرچی میگذره اوضاع بدتر میشه
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">