دلستون

نگفتنی های از دهان در رفته ی مصطفا
دلستون

نخلستون خونه ی نخلا ؛
دلستون آرامگاه منه.
________________

Home

صفحه اینستاگرام

کانال تلگرام

About

آدرس کوتاه شده برای لینک دادن در بلاگفا :

http://goo.gl/Rql0Wp

.

سیاه و سفید

يكشنبه, ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۵، ۱۱:۵۱ ب.ظ

یک هفته ای میشود که هم اتاقی ام شب کار شده و دیگر یکدیگر را نمی‌بینیم. بچه ی نیشابور است. دیپلم دارد و کارگر قرار دادی بخش نیمه دولتی ست. مثل خیلی از شهرستان های دیگر شهر خودشان کار نبوده و آمده اینجا. مادرش سردرد مزمن و پدرش سرطان دارد. هرماه مبلغی از حقوق،مثلا ۱۵۰هزار تومانش، را برای خرج ماهانه ی خودش برمیدارد و مابقی را قلمبه میفرستد برای پدر و مادرش. یک ماه پیش که بقیه ی پیتزا و مرغ سوخاری که با دوستم بیرون خورده بودیم را آوردم خوابگاه و به او تعارف کردم از رفتار و بعد اقرارش فهمیدم تا به حال پیتزا نخورده. و بعد که مرغ سوخاری را دید گفت این چیه؟! (نه این که پولش را نداشته،نوع زندگی اش جوری بوده که با این چیزها سر و‌کار نداشته باشد).

از وسایلی که هر کسی از ما ممکن است داشته باشیم، مثلا لپ تاپ، گوشی هوشمند، سشوار، ماشین صورت تراشی و... هیچ کدام را ندارد. خودش است و لباس هایش و یک پتو و یک عکس حضرت ابوالفضل که بالای تختش زده. راستی، متولد ۷۱ است...

دیروز روی دیوار خواندم که «آنچه که داریم و یه آن بی اعتناییم، کسانی برای داشتنش راز و نیاز میکنند». امشب که طبق عادتی که همه ی ما داریم که شب تولدمان مینشینیم و به حال عمر رفته و کارِ نکرده زار میزنیم، داشتم زار میزدم؛ اینها را با خودم مرور کردم که در بند ناشکری گرفتار نشوم.

من، با ربع قرن! تجربه به شما میگویم که هر انسانی همان اندازه که دلیل برای گریه دارد، دلیل برای خنده هم دارد. پس بخندیم؟

  • مصطفا موسوی

تولد

خوشبینی و بدبینی

ناشکری

نظرات (۱۶)

خیلی خوب بود :((((

+ تولدتون مبارک!
++دلیل برای خنده هست ، ولی قانع کننده نیست! پس نمی خندم!

پاسخ:
+ممنونم :)
++خساست به خرج میدین!
  • چشم به راهم ...
  • خودش و لباس هایش و قاب عکس و از همه مهتر جنم کار!!!
    پاسخ:
    آره با جنمه حسابی
    19 اردیبهشت
    تولدت مبارک: )
    19 ام  اردیبهشت 
    تولد مبارک :)
    پاسخ:
    ممنون :)
  • همطاف یلنیـــز
  • سلام سلام
    نخست: تولدتان مبارکا... عمرپربرکتی داشته باشید در پناه حق
    بعد: آفرین به این هم اتاقی، هم برای شاغل بودنش در این سن، هم هواداری والدینش
    بعدتر: روایات زیادی داریم برای دیدن سیاه و سفیدها با هم و جاری بودن عدل الهی
    و
    یک توصیه از امام صادق علیه السلام:
    همواره به کسى نظر کن که نصیبش از نعمتهاى الهى کمتر از تو است تا شکر نعمتهاى موجود را بجاى آورى و براى افزایش نعمت خداوند، شایسته باشى و قرارگاه عطیه الهى گردى.
    آخر: برقرار بمانید و راضی
    پاسخ:
    سلام و خیلی ممنون :)
    شلغل بودن توی سن بیست و سه چهار سالگی قاعدتا باید چیز معمولیی باشه اما توی جامعه ی ما متاسفانه شده یه استثنا!
    بابت حدیث و‌دعا هم خیلی متشکر. همچنین شما :)
    دم آم هم اتاقی تان گرم .
    .دم آدمی که این گونه از لذت ها می زند به خاطر مادر و پدرش
    پاسخ:
    بشمار 

    چقدر من این آدما رو دوست دارم

    اشکمو در آورد، نه واسه اینکه آت آشغالای ما رو نداره. حسودیم شد به سادگیش به خودش و پتوش و لباساش و عکسش.

    بهش سلام برسون

    پاسخ:
    نمیدونه اینجا آوردمش!
  • عطیه میرزاامیری
  • چشمام پر اشک شد......


    مبارک باشی
    پاسخ:
    اتفاقا اشک لازمه واسه آدم. اونم اشکی که واسه خودش نریخته باشه!
    ممنونم :)
    چه مرد کوچکی :) نه نه چه بزرگمرد کوچکی...
    خدا خوشبختش کنه.

    مبارکآ باشی متولد شده
    پاسخ:
    متشکرم :)
    تولدت مبارک. همش می گفتم این روزا یه اتفاق مهمی می خواد بیافته ها ... همین بود. من مدت هاست خودم رو آماده روز تولدت کرده بودم اما امسال گذشت ، سال بعد..
    پاسخ:
    همین دلهره برای من کافیه  :) ایشالا که تا آخر عمر رفاقتتو ببینم عزیز
    سوژه خوبی گیر قلم گیرای شما افتاده؛ دل من که لرزید از غم این نوشته!
    بهترین ها نصیبش باشه و البته برا شما که تولدت هم هست.
    ایشالا سال های سال کنار عزیزانت، شاد و و سلامت باشی رفیق!
    پاسخ:
    خیلیممنون از تعریف و دعا و تبریکتون !
    همچنین برای شما :)
  • با تو بدون من
  •  با سلام
    قابل تامل بود .
    پاسخ:
    سلام از ماست استاد
    لطف دارید :)
    تولدتون مبارک
    چه متن قابل تاملی بود
    خدا گدر و مادرش حفظ کنه ان شاالله
    پاسخ:
    خیلی ممنونم :)
    بخندیم :)


    پاسخ:
    همینه!
    سلام 
    یادمه دو سال پیش تبریکم رو بلاگفا ثبت نکرده بود ، سال پیش هم بلاگفا بازی درآورده بود و کلا قطع بود، امسال رو تو ذهنم بهتون تبریک گفتم که باز بعید میدونم بهتون رسیده باشه :) تولدتون مبارک، همیشه دلتون شاد و لبتون خندان و زندگی به کامتون باشه؛  بهترین ها رو براتون آرزومندم 
    پاسخ:
    سلام! حال شما خوبه ایشالا؟
    بله یادمه تبریک اون سال ثبت نشده بود! بابت تبریک ذهنی و کامنتی امسالتون هم بی نهایت ممنون. شما از مخاطبین خوب و‌گرامی وبلاگ‌بنده هستین. ایشالا که هرجا هستین خوب و شاد باشین :)
    ُسلام مصطفی جان آقا من تازه فهمیدم تولدت بوده. ببخشید.
    تولدت پساپسا مبارک.
    به 25 سالگی خوش اومدی. :)
    پاسخ:
    سلام. خواهش میکنم رفیق
    ممنونم :)
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">